دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1403 - 10:21

مسابقات لیگ دانشگاهی دانشگاه آزاد بوشهر راه‌اندازی می‌شود

مسابقات لیگ دانشگاهی دانشگاه آزاد بوشهر راه‌اندازی می‌شود
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از راه‌اندازی مسابقات لیگ دانشگاهی در برخی از رشته‌های ورزشی میان واحد‌ها و مراکز آموزشی این استان خبر داد.
کد خبر : 933148

انسیه ماهینی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اشاره به اهمیت ورزش‌های همگانی دانشگاهی توضیحاتی درباره چگونگی تبیین و تدوین برنامه‌های راهبردی در این باره برای سال تحصیلی پیش روی دانشجویان واحد بوشهر ارائه کرد.

وی با اعلام اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید در شورای ورزش دانشگاه مصوباتی برای حمایت از برنامه‌های ورزشی و ورزشکاران در بخش ورزش همگانی و ورزش حرفه‌ای دانشجویان تصویب شده است، ادامه داد: امیدوارم با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مطلوب ورزشی، رفاهی، خوابگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر که تاکنون میزبان چندین دوره مسابقات ورزشی مختلف در سطح کشوری بوده و شور و شوق دانشجویان علاقه‌مند و مشتاق فعالیت‌های ورزشی، شاهد جهش مطلوبی در ورزش همگانی و حرفه‌ای در دانشگاه باشیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به مدال‌آوری علیرضا بخت از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مسابقات پارالمپیک پاریس در رشته تکواندو، متذکر شد: حضور چنین دانشجویان ورزشکاری در دانشگاه، الگویی مناسب برای ترغیب و تشویق نسل فرهیخته دانشجو نسبت به ورزش همگانی و قهرمانی است.

مسابقات لیگ دانشگاهی میان واحد‌های دانشگاه آزاد بوشهر راه‌اندازی می‌شود

ماهینی با بیان اینکه درتلاشیم تا مسابقات لیگ دانشگاهی در برخی از رشته‌های ورزشی میان واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر راه‌اندازی شود، افزود: با راه‌اندازی لیگ ورزشی و انجام مسابقات میان دانشگاهی علاوه بر ایجاد شور و نشاط و کمک به آمادگی مستمر دانشجویان ورزشکار، بستری برای معرفی دانشجویان قهرمان رشته‌های مختلف ورزشی مهیا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش دانشجویان، یادآور شد: توسعه ورزش همگانی از اولویت‌های معاونت فرهنگی دانشجویی است؛ چراکه روحیه ورزشکاری ارتباط مستقیم با بسیاری از مؤلفه‌های مثبت رفتاری و عملکردی دارد؛ از این رو هیئت رئیسه دانشگاه بسیار علاقه‌مند است تا ورزش در هر دو رویکرد همگانی و قهرمانی، در واحد‌ها و مراکز دانشگاهی استان بوشهر انجام و حمایت شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه کم‌تحرکی در جامعه و شرایط زندگی ماشینی سلامتی افراد جامعه به‌خصوص کارمندان را تهدید می‌کند، ادامه داد: ورزش همگانی با نشاط ذاتی می‌تواند راه‌حلی برای کاهش این مشکلات باشد.

مسابقات لیگ دانشگاهی میان واحد‌های دانشگاه آزاد بوشهر راه‌اندازی می‌شود

ماهینی متذکر شد: هدف از پرداختن به ورزش همگانی، فراهم آوردن انگیزه برای کارکنان، توسعه و گسترش کار تیمی، ارتقای بهداشت سلامت جسمی و روانی و ایجاد نشاط و انگیزه است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر توجه ویژه به آن دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ورزشی دانشگاه در دو بخش مسابقات ورزشی و دوره‌های مربیگری تدوین شده است، گفت: حوزه ورزش دانشگاه در نخستین روز‌های مهرماه فعالیت‌های خود را آغاز کرده و تاکنون مسابقاتی را به صورت تفریحی در دو رشته پرتاب دارت و شطرنج و آموزش تنیس روی میز برگزار کرده که با حضور نودانشجویان، عبور از هیجانات انتخاب واحد و حذف و اضافه برنامه‌های دیگری به مرور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب