دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1403 - 17:17
نشست خبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با خبرنگاران؛

اعطای ۲.۵ میلیون وام قرض الحسنه و هدف گذاری برای اعطای ۴.۵ فقره تا پایان سال

اعطای ۲.۵ میلیون وام قرض الحسنه و هدف گذاری برای اعطای ۴.۵ فقره تا پایان سال
شمسی نژاد گفت: ما در شش ماه ۲.۵ میلیون فقره وام داده ا‌یم که تا پایان سال به بیش از ۴.۵ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه خواهیم رسید.
کد خبر : 933095

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شمسی نژاد مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری‌ که امروز با خبرنگاران داشت، بیان کرد: ما در شش ماه ۲.۵ میلیون فقره وام داده‌ا‌یم و می‌خواهیم که تا پایان سال به بیش از چهارو‌نیم میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه برسیم.

وی افزود: از این مبلغ تقریبا دو بانک قرض‌الحسنه برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه تکلیفی ازدواج و فرزند‌آوری معاف بودند به این دلیل که رویکرد دولت و مجلس این است که این بانک تعهدات قرض‌الحسنه خودش را انجام دهد، زیرا این بانک یک بانک تک تعهدی است.

شمسی نژاد گفت: در اواسط تابستان سال جاری مجددا تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزند‌آوری را بانک مرکزی به ما داد و مجموعا سی و یک هزار میلیارد ریال در قالب ۱۵ هزار و ۶۱۶ فقره وام ازدواج و فرزند‌آوری در نیمه ابتدای امسال هم پرداخت شده؛ در سایر تسهیلات تکلیفی اشتغال و مشاغل خانگی در شش ماهه ابتدای امسال ۱۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه بیان کرد: چند نکته در برنامه امسال داریم یک توسعه کسب و کار و ورود وام‌های قرض‌الحسنه به توسعه کسب و کار و حل مشکلات خرد مردم است.

سال گذشته نزدیک به ۵ همت ما تسهیلات ۲۰۰ میلیو‌نی با باز پرداخت ۵ ساله برای بیمه عمر ا‌عطا کردیم؛ این وام‌های خرد و قرض‌الحسنه محرک خوبی در توسعه و کسب و کار اقتصادی ما بوده و بخش‌های زیادی توانستن از این ظرفیت ما استفاده کنند.

شمسی نژاد در ادامه گفت: برخی از اقداماتی که قرار است در آینده انجام شود انشاالله در یک یا دو‌ماه آینده به ۱۵ همت خواهیم رسید که در نیمه دوم سال انجام خواهد شد؛ در بعد سواد کودکان ما نرم افزار کیو کید‌ز رو راه اندازی خواهیم کرد در این ا‌پلیکیشن خدمات مالی خواهیم گذاشت خدماتی اعم از خرید لوازم مورد نیاز تا حضور دانش‌آموز در کلاس؛ در این ا‌پلیکیشن به صورت قرض‌الحسنه و اقساطی توسعه خواهیم داد.

شمسی نژاد  گفت: در ۱۴ مهرماه هم اولین رویداد نوآوری اجتماعی به نام جایزه جانا است که به نوعی متولی و یکی از ارکان اصلی هم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

 طرح «بیرق کارت» به هیأت‌های مذهبی کمک‌های مالی ارائه کرده است.

 توسعه فناوری‌های بانکی و ارتقای خدمات دیجیتال

در ادامه این نشست، دکتر شمسی نژاد به دستاوردهای بانک در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد. وی اعلام کرد که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه تراکنش‌های مالی به رتبه چهارم در میان بانک‌های کشور رسیده است. این موفقیت به دلیل توسعه بخش‌های مختلف فناوری اطلاعات بانک، از جمله تأسیس ادارات مستقل برای نرم‌افزار، سخت‌افزار، امنیت اطلاعات، تحلیل داده و هوش مصنوعی بوده است.

یکی از پروژه‌های آینده بانک، راه‌اندازی نرم‌افزار «کیوکیدز» است که با هدف ارتقای سواد مالی کودکان طراحی شده است. این نرم‌افزار به زودی رونمایی خواهد شد و بخشی از تلاش‌های بانک برای ایجاد آگاهی مالی در بین نسل‌های جوان‌تر است. همچنین، بانک در حال توسعه «کیوکرود»، یک پلتفرم تأمین مالی اجتماعی، است که به زودی فرصت‌های بیشتری برای کارهای اجتماعی و حمایت از پروژه‌های کوچک فراهم خواهد کرد.

حضور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در عرصه جهانی

دکتر شمسی نژاد همچنین اعلام کرد که نام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به انتخاب نشریه معتبر «بنکر» در لیست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان قرار گرفته است. این بانک همچنین موفق به کسب جایگاه پنجم در میان بانک‌های منطقه غرب آسیا از نظر بازگشت سرمایه شده است. این موفقیت‌ها نشان‌دهنده نقش پررنگ بانک در توسعه مالی بین‌المللی و ارتقای جایگاه خود در عرصه جهانی است.

چشم‌انداز آینده: ریبرندینگ و گسترش شعب

در پایان این نشست، شمسی نژاد از برنامه‌های آتی بانک پرده‌برداری کرد. یکی از این برنامه‌ها، ریبرندینگ بانک است که به زودی در ۱۲۰ شعبه از بانک اجرایی خواهد شد. وی همچنین اعلام کرد که بانک قصد دارد تا در آینده نزدیک، با افزایش سرمایه و توسعه شبکه بانکی خود، سهم بیشتری از بازار مالی کشور را به دست آورد.

نشست خبری اخیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نشان‌دهنده تعهد این بانک به توسعه اقتصادی کشور و حمایت از کسب‌وکارهای خرد و خانوادگی است.

از تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تا حمایت از پروژه‌های دانش‌بنیان و مشاغل خانگی، این بانک نقش فعالی در بهبود شرایط اقتصادی ایفا کرده است. همچنین، با تمرکز بر فناوری‌های نوین و گسترش خدمات دیجیتال، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به سوی آینده‌ای روشن در عرصه مالی حرکت می‌کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب