دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر کشاورزی:

تاسیس گلخانه‌های ارزان قیمت را ترویج خواهیم داد/ آبیاری اراضی هوشمند می‌شود

تاسیس گلخانه‌های ارزان قیمت را ترویج خواهیم داد  آبیاری اراضی هوشمند می‌شود
وزیر کشاورزی با بیان اینکه مردم با هر شرایط مالی می‌توانند در حوزه گلخانه کارآفرینی کنند، گفت: تخصیص منابع بانکی وتاسیس گلخانه‌های ارزان قیمت را ترویج خواهیم دهیم.
کد خبر : 933082

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، غلام رضا نوری غزلجه در جمع خبرنگاران در رابطه با تولیداتی بخش‌های مختلف کشاورزی، گفت: امروز با اطمینان می‌توانم بگویم تمام نیاز‌های کشور در حوزه ساخت گلخانه‌ها و تجهیزات اراضی از قبیل سیستم نوین آبیاری هوشمند را در داخل کشور تولید می‌کنیم، که باعث افتخار ملت ایران شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران ظرفیت و توانمندی صادرات تجهیزات کشاورزی را به دنیا دارد.

کشت و آبیاری به روش نوین

نوری با اشاره به محدودیت آب و خاک در کشور، گفت: ضرورت مصرف بهینه آب و توسعه کشت‌های متراکم باعث می‌شود کشت‌های گلخانه ای، کشت‌های متراکم و همچنین روش‌های آبیاری اصلاح و به روش نوین، ترجیحا هوشمند از برنامه‌های مهم و در دست پیگیری است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی آیفارم، تولید کنندگان توانستند اعلام کنند که تمام ملزومات و تجهیزات مورد نیاز صنعت کشاورزی در داخل ایران تولید و حتی این تجهیزات را به کشور‌های دیگر صادرات شود که این موضوع باعث هم افزایی همه بخش‌ها و حمایت همه جانبه و البته تامین منابع مالی بیشتر در اختیار تولید کنندگان حوزه کشاورزی می‌شود.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه امسال به وضوح پیشرفت چشمگیری در حوزه بیوتکنولوژی، تولید نهال، کشت نوین، سیستم‌های نوین آبیاری و گلخانه دیده می‌شود که باعث سربلندی کشورشده است.

تاسیس گلخانه های ارزان

نوری در پاسخ به اینکه مجوز برای تاسیس گلخانه به مردم داده می‌شود، گفت:قصد داریم تخصیص منابع بانکی و تاسیس گلخانه‌های ارزان قیمت را ترویج خواهیم داد تا افراد با شرایط مالی نامناسب نیز بتوانند به راحتی در زمینه تاسیس گلخانه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب