دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1403 - 11:40

جزئیاتی از مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد

جزئیاتی از مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد
دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری مراسم مختلف و متنوع ازجمله غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند.
کد خبر : 933050

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، هفته دفاع مقدس با برگزاری مراسم مختلف و متنوع ازجمله غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط دانشگاهیان، دیدار با خانواده شهدا، مسابقات ورزسی و ... گرامی داشته شد.

نمایشگاه یادمان دفاع مقدس با عنوان جواهرانه و گنجینه دوران هشت سال دفاع مقدس از سوی بسیج دانشجویی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در حاشیه این نمایشگاه با تبریک هفته دفاع مقدس و تبیین دفاع عاشورایی در کشور‌های اسلامی گفت: دفاع مقدس زیبنده‌ترین جلوه الهی در دفاع از حریم والای اسلام در برابر دشمنان است و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر هشت سال دفاع مقدس کمتر از جهاد در راه خدا نیست و حریت و استقلال امروز کشور و ملت بزرگ ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دوران هشت دفاع مقدس است.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد
پیام خدایی افزود: در این دانشگاه نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس با عنوان جواهرانه و گنجینه دفاع مقدس در گرامیداشت هفته دفاع مقدس با هدف روشنگری در زمینه جلوه ایثار و شهادت با نصب پوستر‌های تمثال مبارک شهدا، یادمان مناطق عملیاتی جزیره مجنون و روایتگری جبهه‌های جهاد و شهادت برای مخاطبان و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

وی اشاره کرد: محمد پیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب به همراه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میاندوآب از یادمان و نمایشگاه فرهنگ ایثار و شهادت بازدید کردند و همچنین عهدنامه و میثاق نامه مکتب شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم و مدافعان امنیت به همراه رئیس واحد، استادان، کارکنان و دانشجویان امضا شد که نمونه‌ای از جلوه‌های عرفانی و فرهنگ شهادت‌طلبی در این نمایشگاه بود.

به مناسبت هفته دفاع مقدس مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر هم با حضور سیاوش طاهری رئیس دانشگاه، معاون دانشجویی فرهنگی، مدیرکل توسعه و مدیریت منابع، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه غبارروبی و عطرافشانی شد.

در این مراسم حاضران با قرائت فاتحه، مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر را غبارروبی و عطرافشانی کردند.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد
به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان با حضور در گلزار شهدای شهرستان سپیدان با خواندن فاتحه و نثار شاخه گل میثاق خویش را با آرمان‌های آن عزیزان اعلام کردند. 

امیر وکیلی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان در این مراسم اظهار کرد: آرامش امروز را مدیون خون شهدا هستیم، اساتید، کارکنان و دانشجویان در تمامی عرصه‌ها یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی داشته و آنها را سرلوحه خویش در تمامی مسائل زندگی قرار دهند. 

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد

وی اضافه کرد: خانواده معظم شهدا این یادگاران ۸ سال دفاع مقدس، اسطوره‌های صبر، ایثار و ازخودگذشتگی هستند که هیچ‌گاه نباید از یاد آن عزیزان غافل شویم.

امیررضا بازرگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان و جمعی از همکاران به همراه تیم پزشکی با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دیدار و گفتگو کرد.

وی در دیدار با خانواده‌های شهید حسن عربی محمودآبادی و جانباز محمد یاراحمدی عنوان کرد: خانواده شهدا و جانبازان الگوی بردباری و مقاومت هستند و دیدار از آنها وظیفه و افتخاری برای ما محسوب می‌شود.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان با تبیین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس از صبوری‌های خانواده شهدا و جانبازان قدردانی کرد. همه آزمایش‌ها روتین و پیگیری‌های پزشکی همسر شهید و جانباز برای بررسی مشکلات توسط این واحد دانشگاهی انجام می‌گیرد.

به گزارش آنا، ویزیت پزشکی و همه خدمات پرستاری همسر شهید عربی و جانباز محمد یاراحمدی صورت پذیرفت.

آیین عطرافشانی قبر شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده همراه با برگزاری زیارت عاشورا با حضور کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان، با محوریت بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان، بسیج اساتید و کانون ایثار و شهادت این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید جاویدی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در گفتگو با خبرنگار آنا با تبریک هفته دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا را چشم‌وچراغ انقلاب و این مردم دانست.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد

وی با اشاره به تکریم مقام شهدا از طرف سازمان‌های دولتی و مراکز علمی گفت: این نگاه به یادمان‌های شهدا خصوصاً شهدای گمنام، مدار محکمی است که یاد دانشجویان و کارمندان شهید را زنده نگه می‌دارد.

 مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده افزود: معتقدیم که حضور شهدای گمنام در اماکن علمی و فرهنگی و به‌ویژه در دانشگاه‌ها می‌تواند در ارتقای روحیه معنوی استادان و دانشجویان تأثیرگذار باشد.

جاوید مطرح کرد: از ارزش‌های شاخص هشت سال دفاع مقدس که باعث شکست دشمن در این جنگ شد، ولایتمداری، اطاعت‌پذیری از رهبری، دفاع با علم و دانش روز و آماده شدن برای تهدیدات نوین دشمنان در آینده است.

همزمان با هفته دفاع مقدس، محمدرضا معصومی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره به همراه سرهنگ احسان قاسمی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان، جمعی از دانشجویان، استادان و کارکنان مرکز با حضور در منزل آزاده رضا نعنایی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس با وی دیدار و گفتگو کردند.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد

در این دیدار رضا نعنایی به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و اسارت خود پرداخت.

به گزارش آنا، محمدصالح نعنایی فرزند این آزاده گرانقدر از دانشجویان رشته کارشناسی حسابداری این دانشگاه است.

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با همکاری اداره فرهنگی و مدیر دبستان دخترانه سما در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان برگزار شد. 

جزئیاتی از مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد

 در این مراسم خدابخشی معاون پرورشی مدرسه سما توضیحاتی درباره شهدای گمنام و هشت سال دفاع مقدس برای دانش آموزان ارائه کرد و در ادامه اکبری مسئول سابق ستاد شاهد و ایثارگر واحد تویسرکان درباره حفظ ارزش‌ها و حفظ تمامیت ارضی کشور برای دانش آموزان سخنرانی کرد و در پایان دانش آموزان با قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام با آرمان‌های آنها تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار آنا غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با تبریک تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در این مراسم بیان کرد: امیدواریم با حضور هرچه بیشتر مردم و به ویژه جوانان و دانشجویان در مراسم‌های معنوی هفته دفاع مقدس بتوانیم نقش موثرتری در نشر مفاهیم و خاطرات دفاع مقدس در بین آحاد مردم جامعه داشته باشیم.

جزئیاتی از مراسم گرامیداشت دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد

وی افزود: دوران دفاع مقدس پر از خاطرات تلخ و شیرین است که وظیفه تک تک ماست تا از دستاورد‌های ارزشمند آن محافظت کنیم و ادامه دهنده راه شهدای جان بر کف باشیم.

کاظمی با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بر همه مسلمانان فرض است با امکانات خود کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز آمادگی این را دارد تا به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و از هیچ کمکی دریغ نورزد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب