دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشتمین جایزه ملی فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد

هشتمین جایزه ملی فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد
هشتمین دوره جایزه ملی فناوری اطلاعات با شعار"هوش مصنوعی: کسب و کار، جامعه و دولت" آغاز به کار کرد.
کد خبر : 933025

به گزارش خبرگزاری آنا، هشتمین دوره جایزه ملی فناوری اطلاعات با شعار"هوش مصنوعی: کسب و کار، جامعه و دولت" آغاز به کار کرد.

این رویداد به عنوان مهم‌ترین و موثرترین محفل علمی کشور، با گردآوردن همه اندیشمندان، صاحب‌نظران و پژوهشگران ملّی در زمینه «فناوری اطلاعات» کانونی را برای تبادل آرا و ارائه دستاورد‌های جدید سازمان‌ها و نهاد‌های فعال در این عرصه فراهم می‌سازد.
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) بنا دارد هشتمین دوره رویداد یاد شده را در دی ماه ۱۴۰۳ با اهداف زیر برگزار کند:

معرفی دستاورد‌های برگزیده در حوزه‌های گوناگون علوم و فناوری اطلاعات؛

برقراری پیوند و تعامل میان صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم انسانی و اجتماعی، سیاست‌گذاری و مدیریت، علوم مهندسی در حوزة فناوری اطلاعات و زمینه‌های مرتبط؛

 بهبود و تقویت نگرش میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای با تمرکز بر هوش مصنوعی در حوزه‌های گوناگون علوم و فناوری اطلاعات؛

برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در حوزه‌های گوناگون اجتماعی ـ فرهنگی، سیاستی ـ مدیریتی، و علمی ـ فناورانه در راستای کاربست هوش مصنوعی در محصولات و سیاست‌گذاری‌ها.
این رویداد در بخش‌های زیر برگزار می‌شود:

 محصول: هرگونه نوآوری و ابتکار در حوزه‌ء کاربرد فناوری اطلاعات است که می‌تواند محصول و خدمت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، و ارتباطاتی (شبکه‌ای)، استانداردها، معماری‌ها و روش‌شناسی‌های طراحی و ساخت سامانه‌های کاربردی، و روش‌ها و استاندارد‌های کاربرد فناوری اطلاعات و اشاعه‌ء آنها در بستری فرهنگی اجتماعی ارائه شود. به برگزیدگان، "جایزه فناوری اطلاعات برتر" (فاب) با هدف‌های زیر اعطا می‌شود:
 معرفی محصولات فناورانه و کمک به ایجاد بازار؛
 تشویق به توسعه محصولات فناورانه؛
 کمک به تولید و صادرات محصولات فناورانه؛
 توجه به ملاحظات فرهنگی و اجتماعی محصولات فناورانه.
 
مدیران برتر فناوری اطلاعات: جایزه "مبفا" یک جایزه فردی است که به مدیران برتر فناوری اطلاعات در بخش دولتی و خصوصی اختصاص دارد و با هدف شناسایی و بررسی مدیران برتر این حوزه، افزایش انگیزه جهت ارتقای توانمندی آنها، ایجاد فضای رقابتی و پویا بین متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و در نهایت آگاه‌سازی مدیران عالی کشور از نخبگان حوزه فناوری اطلاعات شکل گرفته است این مدیران از منظر معیار‌هایی نظیر توانمندی کار گروهی، توانمندی آموزشی، توانمندی پژوهشی، توانمندی اجرایی، جوایز و افتخارات و داستان موفقیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
 
جایزه ملی شرکت‌های فناوری اطلاعات تحول آفرین: یک پل ارتباطی مستقیم و بی‌واسطه با هدف آشنایی مدیران عالی و سایر دولتمردان با توانمندی‌های شرکت‌های کوچک و بزرگ فعال در عرصه فناوری کشور که پتانسیل‌های توسعه و تحول‌آفرینی در ابعاد مختلف مورد نظر را دارند. هر شرکت با شرکت‌های هم سطح خود مورد ارزیابی قرار گرفته و رقابت می‌کند. این جایزه به منظور شناسایی و تجلیل از این شرکت‌ها و در راستای ماموریت‌های اصلی جایزه ملی فناوری اطلاعات اعطا خواهد شد.

 مقاله: چکیده‌ی مقاله‌ها در این رویداد باید در یکی از محور‌های سه‌گانه علمی فناوری، سیاستی مدیریتی، اجتماعی فرهنگی باشد. ایرانداک در نظر دارد مقاله‌های برگزیده‌ء رویداد را در نشریه ء علمی پژوهشی "پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات"، "مدیریت اطلاعات" و "علوم و فنون مدیریت اطلاعات" منتشر و در پایگاه‌های ISC و Civilica و ایرانداک نمایه کند.

نمایشگاه تخصصی: هم‌زمان با برگزاری رویداد، نمایشگاه‌هایی از آخرین دستاورد‌های سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.

مخاطبان می‌توانند جهت کسب آگاهی بیشتر به وبسایت رویداد به آدرس nita.irandoc.ac.ir مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۶۶۴۹۴۹۵۳ تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب