دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1403 - 12:48

پزشکیان: به اسرائیل اجازه ندهیم لبنان را به غزه‌ای دیگر تبدیل کند

پزشکیان: به اسرائیل اجازه ندهیم لبنان را به غزه‌ای دیگر تبدیل کند
رئیس‌جمهور ایران با اشاره به حمایت غرب از اسرائیل هشدار داد که وقایع لبنان ممکن است از کنترل خارج شود و به کل منطقه سرایت کند.
کد خبر : 933018

به گزارش خبرگزاری آنا، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران که به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» هشدار داد حملات گسترده اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان، «یک بحران انسانی و بشردوستانه است» که منطقه را با خطر افتادن به ورطه جنگی گسترده‌تر روبرو کرده است.

وی خطاب به «فرید زکریا» مجری سی‌ان‌ان گفت: این خطر وجود دارد که آتش وقایع جاری در لبنان، به سرتاسر منطقه انتشار پیدا کند.

پزشکیان در پاسخ به این سؤال که «آیا ایران به حزب‌الله برای خودداری در برابر حملات اسرائیل، توصیه‌ای می‌کند» گفت: حزب‌الله با دشمنی تا بن دندان مسلح روبرو است که به سامانه‌های تسلیحاتی بسیار پیشرفته دسترسی دارد.

رئیس‌جمهور ایران تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که لبنان در دستان اسرائیل به غزه‌ای دیگر تبدیل شود. حزب‌الله نمی‌تواند به‌تنهایی در برابر دشمنی بایستد که از حمایت کشور‌های غربی، اروپایی و آمریکا برخوردار است.

وی درنهایت هشدار داد: وقایع قابلیت تبدیل‌شدن به درگیری منطقه‌ای را دارند که به‌نوبه خود برای آینده جهان و کره زمین خطرناک است و به همین دلیل باید مانع از جرائمی شویم که اسرائیل مشغول ارتکاب آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب