دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 09:46

ترامپ: اوباما باید به‌خاطر حادثه اورلاندو کناره‌گیری کند/ حق داشتم از افراط‌گرایان بد بگویم

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به‌دنبال حادثه تیراندازی و کشتار در باشگاه شبانه‌ای در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهوری آمریکا شد.
کد خبر : 93300

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای‌الیوم، دونالد ترامپ از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست از منصبش استعفا کند، زیرا او در سخنانش پس از کشتار در اورلاندو که 50 نفر قربانی شدند، از عبارت «اسلام رادیکالی» استفاده نکرد.


ترامپ گفت:‌ «رهبر ما ضعیف‌ است، من انتظار داشتم چنین چیزی بگوید و او تنها این موضوع (کشتار اورلاندو) را بد دانست؛ من در تلاش برای نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از وقوع حملات تروریستی در آینده هستم. ما اگر موضع صحیح سیاسی نداشته باشیم، دیگر رفاه نخواهیم داشت.»


ترامپ همچنین اظهار کرد که امروز دوشنبه در کمپین انتخاباتی خود اظهاراتی تهاجمی مطرح می‌کند و پاسخ انتقادات هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را می‌دهد.


وی تاکید کرد که چند ساعت پس از وقوع بدترین حادثه تیراندازی در کشور که منجر به کشته شدن 50 نفر شد، برخی تماس گرفتند و از من بابت مواضعم علیه افراط‌گرایان اسلامی تشکر کردند.


ترامپ گفت: «من از همه کسانی که با من تماس گرفتند و موضع من درباره تروریسم افراطی اسلامی را بر حق دانستند، تشکر می‌کنم. ولی من نمی‌خواهم تشکر بشنوم، من می‌خواهم هشدار بدهم و بگویم که باید هشیار باشیم.»


این اظهارات در حالی مطرح شد که ترامپ دسامبر گذشته (آذر 1394) پس از حادثه تیراندازی یک مرد به همراه همسرش در کالیفرنیا گفته بود که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، مانع ورود مسلمانان به داخل خاک آمریکا می‌شود.


این موضع‌گیری با انتقادات زیادی چه در داخل و چه در خارج از آمریکا همراه شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته