دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سال تحصیلی کودکان لبنانی با جنگ همراه شد/ مدارس، پناهگاه شوند

سال تحصیلی کودکان لبنانی با جنگ همراه شد  مدارس، پناهگاه شوند
در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی به لبنان وزارت آموزش و پرروش و آموزش عالی لبنان پس از تعطیلی برخی دانشگاه‌ها حال اعلام کرده است که مدارس مناطقی که نزدیک به این حملات هستند نیز باید کلاس‌ها را تعطیل کنند.
کد خبر : 932944

به گزارش خبرگزاری آنا، لبنان دستور تعطیلی مدارس در مناطق درگیر درگیری‌ها را صادر کرد. وزارت آموزش و پرورش لبنان دستور تعطیلی مدارس در مناطقی را که تحت تأثیر درگیری‌های بین اسرائیل و حزب‌الله قرار گرفته‌اند، صادر کرده است.

 وزارت آموزش و پرورش لبنان اعلام کرد: مدیران مؤسسات آموزشی در مناطقی که دچار تنش، اقدامات جنگی یا شرایطی هستند که مانع از فرستادن کودکان به مدرسه توسط والدین می‌شود، موظف به تعطیلی مدارس و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و مناطق آموزشی هستند.

دانشگاه لبنان نیز روز یکشنبه اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های امنیتی، پردیس‌های خود در سه شهر را تعطیل می‌کند.

لبنان برای پناه دادن به غیرنظامیانی که در اثر حملات اسرائیل آواره شده‌اند، مدارس را باز می‌کند. لبنان روز گذشته اعلام کرد مدارس و ساختمان‌های مشابه را برای اسکان غیرنظامیانی که در اثر حملات هوایی اسرائیل در جنوب این کشور آواره شده‌اند، باز خواهد کرد. 

«بسام مولوی» وزیر کشورلبنان اعلام کرد که وی به فرمانداران مناطق دستور داده است تا با تخلیه گسترده از مناطق جنوبی همکاری کامل داشته باشند.
در حالی که دولت لبنان و حزب‌الله اسرائیل را مسئول این انفجار‌ها می‌دانند، تل‌آویو تاکنون هیچ‌گونه تأیید یا تکذیبی در مورد دخالت خود ارائه نداده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب