دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1403 - 09:03
سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان معرفی شد

مشکینی: دانشگاه تحول‌آفرینی را باید از خود آغاز کند

مشکینی: دانشگاه تحول‌آفرینی را باید از خود آغاز کند
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشگاه بخواهد تحول‌آفرین باشد باید اول از خود آغاز کند. 
کد خبر : 932935

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیئت‌های امنای استانی، احمدرضا مرادی دبیر شورای انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌اسلام فرج‌الله براتی معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام، رؤسا، معاونان و مدیران واحد‌های دانشگاهی استان و خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم این دانشگاه برگزار شد.

دانشگاه باید  تحول‌آفرینی را اول از خود آغاز کند

مجید مشکینی نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای استان خوزستان در این مراسم با تأکید بر اینکه تحول در کشور، زندگی اجتماعی، نظم اجتماعی و تمدن سازی از دانشگاه آغاز می‌شود، تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۷ به سمت «دانشگاه اجتماعی، حل مسئله و از مردم برای مردم» را در همین راستا توصیف و اظهار کرد: اگر دانشگاه بخواهد تحول‌آفرین باشد باید اول از خود آغاز کند. 

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و نعمت‌های خدادادی فراوان استان خوزستان و نقش درخشان این استان در دوران دفاع مقدس، مهم‌ترین ظرفیت این استان و کل کشور را نیرو‌های انسانی متخصص و متعهد آن دانست و اضافه کرد: نیرو‌های متخصص می‌توانند به منابع خدادادی هم ضریب بدهند و خلق ثروت کنند. 

دانشگاه باید  تحول‌آفرینی را اول از خود آغاز کند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استفاده از ظرفیت عظیم استان از طریق ارتباط عجین‌شده و منظم دانشگاه با صنایع، علاوه بر کمک به دانشگاه برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، می‌تواند منجر به ابداع تکنولوژی برتر و رونق صنعت شود.

بهره‌برداری از ظرفیت‌های خوزستان با استفاده از سرمایه‌های انسانی

شهرام لک سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با ذکر حدیثی از امام علی(ع) بقای مناصب و دولت‌ها را در برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی امور خواند و با تأکید بر لزوم همدلی با مسئولان و پیگیری امور مورد تأکید سازمان مرکزی در چارچوب سند تحول و تعالی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از سرمایه‌های انسانی و مدیران دلسوز بتوان از ظرفیت‌های متنوع این استان در زمینه نفت، گاز، صنایع، آبزیان و کشاورزی بهره برد و گامی به جلو برداشت.

مسئولیت در نگاه دین اسلام توأم با خدمت و امانت‌داری است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز مدیریت و مسئولیت را در نگاه دین اسلام توأم با خدمت و امانت‌داری دانست و با اشاره به یکی از نامه‌های امام علی (ع) در نهج‌البلاغه، عنوان کرد: مدیر در نظام اسلامی در درجه اول امانت‌دار خداوند بوده که مسئولیت را به او واگذار کرده است.

حجت‌الاسلام محمود حزبه‌زاده با قدردانی از خدمات علی افروس رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، حمایت از برنامه‌های فرهنگی، تعامل با مدیران، کارکنان و اعضای هیئت علمی و حضور فعالانه در واحد‌های دانشگاهی برای شرکت در برنامه‌های مختلف را از ویژگی‌های شایان ذکر وی برشمرد.

دانشگاه علمی و تحقیقی، تربیتی نیز باید باشد

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خوزستان و ایلام نیز با تفکیک علوم تحقیقی و تقلیدی، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر را با توجه به گرایش آن به حل مسئله و تلاش برای تبدیل علم به ثروت، در راستای کسب علوم تحقیقی عنوان و بیان کرد: دانشگاه علمی و تحقیقی، تربیتی نیز باید باشد؛ بر اساس سند تحول و تعالی وظیفه در دانشگاه علاوه بر علم‌آموزی، تحقیق، پژوهش و فناوری، تربیت و هدایت‌گری است.

حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی با تأکید بر لزوم عدم اتکای دانشگاه بر درآمد‌های حاصل از شهریه، مطرح کرد: دانشگاه در کنار تلاش برای جذب بیشترین تعداد دانشجو از میان سبد مطالبه‌گران علم، بکوشد با توسعه علم و تبدیل علم به محصول از طریق طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان به کسب درآمد بپردازد؛ چراکه توان بومی‌سازی دستگاه‌ها و قطعات مورد نیاز صنایع خود را داریم و راه حل آن نیز در ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت است.

۹۰ درصد قطعات نیروگاه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته می‌شود

محسن حافظی بیرگانی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز نیز با اشاره به اینکه تجهیزات صنایع و نیروگاه‌ها متعلق به دهه ۵۰ و ۶۰ است، توضیح داد: اکنون رتبه برتر برق حرارتی ساخت داخل هستیم و ۹۰ درصد قطعات نیروگاه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته می‌شود؛ اما همچنان برای کاهش وابستگی به تجهیزات موجود و به‌روزرسانی آنها نیازمند همکاری بیشتر با دانشگاه هستیم.

دانشگاه باید  تحول‌آفرینی را اول از خود آغاز کند

به گزارش آنا، در پایان مراسم پس از قدردانی از خانواده‌ شهیدان علی حسینی کاهکش، سیدمهدی موسوی و علی‌محمد قربانی، سه دانشجوی شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با قدردانی از خدمات علی افروس رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، شهرام لک به‌عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب