دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1395 - 10:37

پیروزی دانشجوی واحد جویبار در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا

مسعود اسماعیل‌پور دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در مسابقات قهرمانی کشتی جهان در لس آنجلس آمریکا در وزن 61 کیلوگرم برابر رقیب خود مقتدرانه به پیروزی رسید.
کد خبر : 93290

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در مرحله فینال این مسابقات در وزن 61 کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور ویکتور راسادین حریف روس را شکست داد.


وقت اول این مبارزه با نتیجه 2 بر صفر به سود حریف روس به پایان رسید. با آغاز وقت دوم راسادین موفق شد اسماعیل‌پور را در خاک بنشاند و 2 امتیاز دیگر نیز بگیرد اما در ادامه اسماعیل‌پور در حالی که حریف روس از او زیرگیری کرده بود، کنده او را بالا آورد و 2 امتیاز از آن خود کرد. مربیان روس به این تصمیم داور اعتراض کردند که پس از بررسی فیلم مسابقه اعتراض آنها رد شد و اسماعیل‌پور یک امتیاز نیز گرفت تا نتیجه 4 بر 3 به سود راسادین شود.


اسماعیل‌پور در حالی که حریف روس نایی برای مبارزه نداشت بسیار خوب ظاهر شد و 8 امتیاز گرفت و 2 امتیاز نیز به حریف خود داد تا در نهایت 12 بر 6 به برتری رسید.


مسعود اسماعیل پور کشتی‌گیر آزادکار ایرانی متولد ۱۳۶۷ در شهرستان جویبار است. او در سال ۱۳۸۷ در مسابقات جهانی کشتی جوانان در استانبول مدال طلا را کسب کرد و در همان سال در مسابقات بین‌المللی کیف اوکراین مدال برنز را بدست آورد، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ در مسابقات قهرمانی آسیا در دهلی‌نو نیز مقام اول و مدال طلا را کسب کرد.


اسماعیل پور در مسابقات جهانی در بوداپست مجارستان مدال برنز را بر گردن آویخت و مدال نقره مسابقات جهانی کشتی آزاد 2014 جهان و آسیا را در کارنامه دارد. او توانست سهمیه المپیک ریو را نیز کسب کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب