دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1403 - 10:20

دفاع مقدس تبلور همه خوبی‌ها در عرصه جهاد و مقاومت بود

دفاع مقدس تبلور همه خوبی‌ها در عرصه جهاد و مقاومت بود
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی غرب گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس تبلور همه خوبی‌ها در عرصه جهاد و مقاومت بود، گفت: در جریان دفاع مقدس به جوانان و نخبگان در اداره جنگ در تمامی سطوح اعتماد شد.
کد خبر : 932792

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم ولادت پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه‌السلام، آغاز هفته دفاع مقدس و کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاری برجسته کشوری طا‌ها مرصادی با حضور و سخنرانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی غرب گیلان در محل نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی برگزار شد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی غرب گیلان با گرامیداشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس و تبریک میلاد پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه‌السلام گفت: خداوند در آیه ۱۲۸ سوره توبه می‌فرماید: «ما رسولی را فرستادیم که از جنس خود شماست، ما این رسول را فرستادیم تا با شما سخن بگوید و دیگر بهانه‌ای نداشته باشید.»

حجت‌الاسلام‌ مجید فتاحی عنوان کرد: امام علی علیه‌السلام در خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه مشهور به خطبه قاصِعَه می‌فرمایند که اگر خداوند می‌خواست و اراده می‌کرد، می‌توانست پیامبران را از جنس نور خلق کند تا تمامی چشم‌ها را خیره کنند.

وی متذکر شد: دراینصورت تمامی عقل‌ها زمانی‌ که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم را می‌دیدند، ناچار به اطاعت از او می‌شدند، خداوند می‌توانست عطری در پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم ایجاد کند و زمانی‌ که عطر ایشان به مشام مردم برسد، افراد را جذب کند و اگر خداوند این کار را می‌کرد، تمامی گردن‌ها خاضع می‌شد و در آن صورت امتحان برای ملائکه راحت‌تر بود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی غرب گیلان به حدیث «عنوان بصری» که درباره امام جعفر صادق علیه‌السلام مطرح شده، اشاره و عنوان کرد: امام صادق علیه‌السلام به شخصی با نام «عنوان بصری» فرمودند که برای یادگیری علم در ابتدا باید حقیقت عبودیت را بیاموزی. علم نور است؛ نوری که خداوند در قلب انسان‌هایی که حقیقت عبودیت را درک کرده‌اند قرار می‌دهد و شرط این کار این است که انسان خود را مالک و مدبّر نداند.

فتاحی با بیان اینکه درباره وحدت و تقریب مذاهب کتب فراوانی نوشته شده است، افزود: وحدت به معنای آن است که مسلمانان در مقابل دشمن مشترک و متخاصم دست دوستی و اتحاد می‌دهند و با یکدیگر متحد شوند.

دفاع مقدس تبلور همه خوبی‌ها در عرصه جهاد و مقاومت بود

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امیدواریم وارث خون شهدا باشیم و از آنان فاصله نگیریم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی غرب گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس تداعی‌گر رشادت‌ها، ایثار و از خودگذشتگی انسان‌هایی است که فرشته‌وار زیسته و به لقاء حق شتافتند، ادامه داد: دفاع مقدس از منظر‌های مختلف قابل توجه است. نخست اینکه اطاعت‌پذیری محض از ولایت مطلقه فقیه را به رخ جهانیان کشاند، دوم آنکه موجب تثبیت انقلاب اسلامی و زمینه‌های صدور آن به دنیا شد، همچنین دفاع مقدس موجب پالایش عناصر ضد انقلاب از عناصر انقلابی شد.

فتاحی با بیان اینکه دفاع مقدس تبلور همه خوبی‌ها در عرصه جهاد و مقاومت بود، افزود: در جریان دفاع مقدس به جوانان و نخبگان در اداره جنگ در تمامی سطوح اعتماد شد و روحیه استقامت، وحدت و ایستادگی در سطوح جامعه گسترش یافت.

به گزارش آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با حدود ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب