دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1403 - 09:46
رئیس دانشگاه آزاد گیلان:

حرکت دانشگاه آزاد به سوی مهارت‌محوری جدی است

حرکت دانشگاه آزاد به سوی مهارت‌محوری جدی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی مهارت‌محوری جدی است، تأکید کرد: باید از آموزش حافظه‌محور به سوی آموزش مهارت‌محور حرکت کنیم.
کد خبر : 932785

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، نماینده عالی دولت در لنگرود، جمعی از مدیران استانی و شهرستان لنگرود، استادان و کارکنان در سالن اجتماعات واحد لنگرود برگزار و محمد خوشحال رودپشتی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود معرفی و از تلاش‌های حسین صفری قدردانی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این آیین گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور خون‌های گرانقدر و مقدسی است که در پای شجره طیبه انقلاب اسلامی ریخته شد و شهرستان لنگرود زادگاه سرداران و مدافعان حرمی است که با نثارخون پاکشان، امنیت امروز ما را تضمین کردند و باید در هفته دفاع مقدس یاد این شهدا گرامی داشته شود.

مجتبی ملکی چوبری اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از چهار دهه فعالیت آموزشی، تبدیل به شجره طیبه‌ای شده و این شجره طیبه بزرگ امروز تبدیل به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شده، دانشگاهی که مولود انقلاب اسلامی است و ۷۰۰ کارمند و ۷۰۰ هیئت علمی در استان گیلان در این دانشگاه مشغول خدمت‌رسانی به جامعه فرهیخته استان گیلان است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۰ از سند تحول و تعالی دانشگاه رونمایی کرد و یکی از بند‌ها و الزامات این سند اجرایی شدن دانشگاه است و در این سند مقرر شده که دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سوی مهارت‌محوری جدی است، تأکید کرد: باید از آموزش حافظه‌محور به سوی آموزش مهارت‌محور حرکت کنیم و برای خانواده‌ها نیز بسیار مهم است که دانشجویان و فرزندانشان علاوه بر درس خواندن در دانشگاه، مهارتی را هم بیاموزند و این نخستین خیزش در دانشگاه است که دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود به‌عنوان قطبی در شرق گیلان نشو و نما می‌کند و می‌تواند با موفقیت به سوی مهارت‌محوری حرکت کند.

رئیس کانون بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه توضیح داد: پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امری جدانشدنی است و دانشگاه‌ها بر پایه پژوهش شکل یافته‌اند، اما باید بتوانیم پژوهش‌های تکلیفی خود را به سمت پژوهش‌های حل مسئله حرکت دهیم و در این باره اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همواره و در حال حاضر در رفع مشکلات استان گیلان کمک حال دولت هستند.

ملکی چوبری خاطرنشان کرد: استان گیلان کمترین نرخ در زاد و ولد را دارد و در سند تحول دانشگاه به‌عنوان سومین مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت فعالیت‌های اقتصادی حرکت کنیم؛ در عین حال سیاست ما در فعالیت‌های فرهنگی تغییر کرده و باید از سمت ناکارآمدی فرهنگی به سوی کارآمدی فرهنگی دانشگاه پیش برویم و با برنامه‌ریزی مناسب جوان اسلامی کارآمد را تربیت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب