دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هدف از کسب علم قوی کردن اراده‌هاست

هدف از کسب علم قوی کردن اراده‌هاست
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس قم گفت: دانش‌آموزان با آموزش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌هایی که می‌آموزند باید میراث دار خوبی باشند و آینده ایران را بهتر از زمان فعلی بسازند.
کد خبر : 932724

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش در این مراسم گفت: دانش‌آموزان با آموزش‌ها، دانش‌ها و مهارت‌هایی که می‌آموزند باید میراث دار خوبی باشند و آینده ایران را بهتر از زمان فعلی بسازند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خطاب به معلمان، دبیران و مسوولان آموزش‌وپرورش در مدارس، افزود: پیامبر اکرم (ص) از میان مردم برانگیخته شد و ناراحتی، نگرانی و سختی مردمش برایش سخت بود؛ مربی و معلم دلسوز کسی است که مشکلات دانش‌آموزش برایش ناگوار است.

وی با بیان این‌که پیامبر (ص) حریص بر هدایت مردم بود، اضافه کرد: همه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت باید با اقتدا بر پیامبر و الگوگیری از ویژگی‌های ایشان، بر دانش‌آموزان پیامبری کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خطاب به دانش‌آموزان و معلمان نیز بیان کرد: برای رسیدن به هدف‌های بزرگ باید استقامت و پایداری داشت، سختی‌ها را تحمل و اراده را قوی کرد، شهدا و جریان مقاومت این مساله را به‌صورت عینی و ملموس به ما آموختند که هر جا بخواهیم به نتیجه ارزشمند دست یابیم باید اراده را قوی کنیم و استوار باشیم.

لطیفی با اشاره به این‌که استمرار استقامت و پایداری مساله‌ای است که همیشه نتیجه می‌دهد، تصریح کرد: هیچ چیزی در جهان بدون تحمل سختی به دست نیامده است، یکی از هدف‌های مدرسه، چشیدن همین سختی‌ها و دشواری‌ها و قوی کردن اراده‌هاست.

وی در ابتدای سخنان خود پیام وزیر آموزش‌وپرورش را که به مناسبت بازگشایی مدارس صادر شده بود، قرائت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب