دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طنین اذان با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس سراسر کشور نواخته شد؛

وزیر آموزش‌وپرورش: فرهنگ اقامه نماز را باید در فضای تعلیم و تربیت نشر دهیم

وزیر آموزش‌وپرورش: فرهنگ اقامه نماز را باید در فضای تعلیم و تربیت نشر دهیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگ اقامه نماز را باید در فضای تعلیم و تربیت نشر دهیم.
کد خبر : 932670

به گزارش خبرگزاری آنا، همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1404-1403، زنگ نماز با شعار «مِهر با مُهر» در مدارس ‌سراسر کشور و به‌صورت نمادین توسط وزیر آموزش و پرورش در ‌مدرسه امام عصر (عج) منطقه ۱۲ آموزش و پرورش شهر تهران نواخته شد.

پس از نواختن زنگ نماز توسط علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، ‌نماز جماعت روز اول مهر با حضور ائمه جمعه، مدیران، روسای ادارات آموزش و پرورش و مسئولان در تمام مدارس سراسر کشور اقامه شد.

کاظمی در ابتدا ابراز خوشحالی کرد بابت اینکه سال تحصیلی با مراسمی متبرک با نماز آغاز شده است و ادامه داد که امیدوار است بتواند مراسماتی از این حیث بر پایه اقامه نماز و قرآن در تمام سال ادامه دار باشد.

وی با اشاره به آیه (وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ) ادامه داد نه تنها مهمترین مسئولیت آموزش و پرورش، بلکه مهمترین وظیفه تمام انسان ها و همچنین رسالت تمام پیامبران چیزی جز عبادت خداوند و اقامه نماز نیست. وی با اشاره به آیه ( اتْلُ ما أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتابِ وَ أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ لَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ ما تَصْنَعُونَ) ادامه داد نماز انسان ساز است و در نتیجه ساختن انسان منجر به ساختن یک جامعه ایده آل و درست می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم آموزش و پرورش در امسال توسعه و اقامه نماز در مدارس است و باید دغدغه تمام مدیران و معلمان بسط و گسترش معرفت نماز در بین دانش آموزان باشد همچنین ما باید یک برنامه طولانی و مدون به همراه استفاده از تمام اندیشه ها و ظرفیت ها در این راستا برای حوزه ابتدایی در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز در مدارس داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن بپردازیم پاسخ دادن به سوالات دانش آموزان درباره نماز است.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: دانش آموزان سوالات بسیاری درباره نماز دارند که پاسخ به آنان باعث نهادینه شدن معرفت نماز در دانش آموزان میشود.

کاظمی ابراز کرد: هدف اصلی آموزش و پرورش بسط و نشر فرهنگ نماز در دانش آموزان است که در راه رسیدن به این امر میدانیم که مسیر طولانی در پیش داریم که باید از تمام ظرفیت های ممکن در این راه استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب