دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بالغ‌بر ۲۷۰ واحد آموزشی در منطقه ۱۵ وجود دارد

بالغ‌بر ۲۷۰ واحد آموزشی در منطقه ۱۵ وجود دارد
مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۵ با بیان اینکه این منطقه بالاترین پوشش مدارس دولتی را در شهر تهران دارد، گفت:در منطقه ۱۵، ۶ هزار و ۴۰۰ همکار و بالغ بر ۲۷۰ واحد آموزشی وجود دارد.
کد خبر : 932610

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطلب غفاری، مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۵ در آیین بازگشایی مدارس شهر تهران که امروز برگزار شد، اظهار کرد: تقارن آغاز سال جدید تحصیلی با ولادت حضرت پیامبر گرامی اسلام اتفاق مبارکی است. هرچند در فرهنگ و سنت ما کسب دانش و علم و فضیلت سنتی دیرینه است و زمان و مکانی برای آن ندارد.

وی ادامه داد: پیغمبر راستگو اسلام همیشه پیام ز گهواره تا گور دانش بجوی را برای مردم داشت؛ همچنین در سیره بزرگان ما همچون ابوریحان بیرونی همه این داستان را شنیدید؛ وی تا قبل از مرگ خود در پی حل مسئله بود، چرا چون ما سرزمینی هستیم که بیش از هزاران سال بعضی از سنن ما ۷۰۰۰ سال قدمت دارد.

غفاری با بیان اینکه آیین یلدای ما بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد، اظهار کرد: سرزمینی بودیم که سرشار از فرهنگ و دانش هستیم و حضرت رسول فرمود که اگر علم در ثریا باشد از قوم سلمان فارسی به آن دست پیدا خواهند کرد. مفتخر هستیم در چنین سرزمینی زیست می‌کنیم و این حاصل تلاش بزرگان ما بوده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ادامه داد: در فرهنگ ما تحصیل محدودیت زمانی و مکانی ندارد. دانش‌آموزان باید بدانند که‌ پیامبر ما رحمت للعالمین بود؛ رحمت اللمومنین نبود، فقط رحمت اللمسلمین نبود، رحمت اللناس هم نبود، رحمت للعالمین بود. ما مفتخر هستیم پیامبری داریم که رحمت للعالمین است برای کائنات رحمت بود و اصلاً بهانه خلقت کانات لولاک و ما خلقت افلاک این تقارن انشالله خیر می‌دانیم و امید داریم که انشالله سالی که در پیش رو داریم در واقع پرثمر باشد.

غفاری ادامه داد: عزیزانی که در هشت سال دفاع مقدس تمام هستی خود را فدا کردند که ما درس حریت آزادگی بیاموزیم و اگر در قله علم و دانش بود عزیزانی هستند که در در واقع در بالاترین نقطه علمی و دانش قرار دارند.

وی با بیان اینکه مقالات علمی ایران در رتبه یازدهم جهانی قرار دارد، عنوان کرد: از این جهت مفتخر هستیم و امید داریم که انشالله با وجود مربیان و مربیان خوب کشور سرزمینمان روز به روز شاهد بالندگی و رشد باشیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ابراز کرد: ثروت برای انسان بالندگی نمی‌آورد؛ اتفاقاً یکی از غنی‌ترین منطقه‌های شهر تهران شما تشریف آوردید، مردمی که نجابتشان، شرافتشان سخت‌کوشی‌شان، ادب و متانتشان زبانزد عام و خاص است و همچنین در منطقه ۱۵، ۶ هزار و ۴۰۰ همکار و بالغ بر ۲۷۰ واحد آموزشی وجود دارد. با جمعیتی که فکر می‌کنم بالاترین پوشش دولتی شهر تهران را دارد؛ ولی با کمترین مشکلات است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب