دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1403 - 09:17

پزشکیان عازم نیویورک شد/ امیدوارم صدای عدالت‌خواهی باشم

پزشکیان عازم نیویورک شد  امیدوارم صدای عدالت‌خواهی باشم
رئیس‌جمهور کشورمان پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که بتواند در این سفر صدای مردم کشور و همچنین صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی باشد.
کد خبر : 932606

به گزارش خبرگزاری آنا، رئیس‌جمهور کشورمان به منظور شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره مسائل بین‌المللی، صبح امروز یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی، عازم نیویورک شد.

وی پیش از عزیمت، ابراز امیدواری کرد که بتواند در این سفر صدای مردم کشور و همچنین صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی باشد. 

دکتر مسعود پزشکیان گفت: سازمان ملل یکی از دستاورد‌های مهم بشریت است که اگر وظیفه خودش را به درستی انجام دهد دیگر یک کشور به دلیل قدرتش کشوری دیگر را بمباران نمی‌کند. 

وی همچنین درباره برنامه سفر خود گفت: با ایرانیان خارج از کشور جلسه می‌گذاریم و نگاهمان را به هم نزدیک می‌کنیم. 

پزشکیان تأکید کرد: ایران ما امن‌تر و آزادتر از چیزی است که تلویزیون‌های خارجی تصویر می‌کنند. البته این حرف به این معنی نیست که مشکلی نداریم. ایران برای همه ایرانیان است چه آنها که در داخل کشور هستند چه آنها که در خارج از کشور.

ناگفته نماند که پزشکیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در نشست سران میثاق آینده نیز سخنرانی خواهد کرد و همچنین دیدار‌هایی با تعدادی از سران کشور‌های شرکت کننده در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی خواهد داشت.

رئیس جمهور نشست‌هایی نیز با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا خواهد داشت و ضمن تشریح مواضع کشورمان، به سوالات آنان پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب