دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سخنگوی دولت چهاردهم: علم با اخلاق راهگشا است

سخنگوی دولت چهاردهم: علم با اخلاق راهگشا است
سخنگوی دولت چهاردهم گفت: علم به تنهایی راهگشا نیست، بلکه علم با اخلاق راهگشاست ‌و ما باید به اخلاق متخلق شویم.
کد خبر : 932605

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت چهاردهم در آیین بازگشایی مدارس شهر تهران که امروز در هنرستان امام محمد باقر (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که در مدرسه خیرسازی هستم و انسان بزرگی به نام حاج آقا سلیمی آشتیانی این مدرسه رو ساختند. موفقیت یک امر فردی نیست؛ ما آدم‌ها فقط به واسطه تلاش فردی خودمان موفق نمی‌شویم. آدم‌هایی هستند که برای ما بستر می‌سازند، آدم‌هایی هستند که برای ما یک مسیری را فراهم می‌کنند و ما در آن حرکت می‌کنیم و موفق می‌شویم.

وی افزود: آغاز ماه مهر در کشور ما همگام با سنت دیرینه شروع مدرسه و اتفاقی که در حدود ۴۴ سال پیش با نام جنگ تحمیلی رخ داد هر ساله آغاز می‌شود. هیچ کدام از شما در آن زمان‌ طبیعتاً نبودید، در چنین روزهایی آدم‌هایی برای موفقیت شماها تلاش کردند، آدم‌هایی که خیلی‌هاشون بالغ بر ۴۰ ساله همچنان روی تخت خوابیدند و فقط می‌توانند سقف را ببینند، این انسان‌های بزرگ که حتی ما هرگز نامی از آن‌ها نمی‌دانیم، وجود نازنین خودشان را برای این کشور فدا کردند تا این کشور در امنیت باقی بماند.

مهاجرانی ادامه داد: برای زندگی خود یک فلش بکشید و هر زمانی که مسیر خود را گم کردید، به فلش برگردید. زندگی ما پر از راهزن است و تلفن همراه همان راهزن‌ها هستند. راهزن زمان تنها سرمایه ما را که زمان است از ما خواهد دزدید.

وی ابراز کرد: آیا فقط بناست پولدار شویم، فقط بناست مدرک بگیریم، یا بناست آدمی شویم که در جامعه از ما بگویند و چیزی را به جامعه اضافه کنیم ما همه آدم‌هایی را که در پیرامونمان می‌بینیم از سه چیز اعم از بیماری، پیری و مرگ بی‌نصیب نیستند. این سه مورد در انتظار ماست؛ لذا به فلش نگاه کنید، برای اینکه ببینیم آیا مسیرمان را درست طی می‌کنیم.

سخنگوی دولت چهاردهم اظهار کرد: جامعه به اندازه‌ایی توسعه‌یافته می‌شود که آدم‌ها دانه‌هایی بکارند که خود برداشت نمی‌کنند و این معنای خیر جمعی است. علم با اخلاق راهگشا است و به اخلاق متخلق می‌شویم. آموزش امر فردی نیست، امر جمعی است. یادمان باشد باید در مسیر زندگی خیر جمعی را دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: دنیا را از آنچه گرفته‌ایم، خواه با نوشتن یک کتاب، خواه با تربیت یک انسان، خواه با کاشتن یک گل، بهتر تحویل دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب