دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1403 - 00:30
مدیر اجرایی نرم افزار گامیران در گفت وگو با آنا:

شعار نرم افزار گامیران بهبود سلامتی ایرانیان است/ امیدواریم باعث تحرک در جامعه شویم

شعار نرم افزار گامیران بهبود سلامتی ایرانیان است  امیدواریم باعث تحرک در جامعه شویم
مدیریت اجرایی نرم افزار گامیران گفت: نرم افزار گامیران قابلیت پشتیبانی از چند میلیون نفر کاربر را دارد و شعار آن نیز گامی در راستای بهبود سلامتی ایرانیان است.
کد خبر : 932579

محمدرضا گلاب در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص نرم افزار گامیران و کاربردهای آن اظهار کرد: فدراسیون ورزش های همگانی تا به امروز یکسری رویداد هایی را در راستای اهداف و افزایش فعالیت افراد خود برگزار می کرد که بعد از اجرای نرم افزار گامیران هدف بر این شد که کاری بکنند که افراد در طول روز با برداشتن حداقل 8 هزار قدم افزایش فعالیت بدنی داشته باشند که در نتیجه سلامت عمومی آنها افزایش پیدا کند و ثبت شود. 

گامیران به تصمیمات مدیریتی کمک می کند

وی افزود: تا کنون امکان رصد و دریافت آماری وجود نداشت و به صورت پراکنده در استان های مختلف همایش های ورزشی برگزار می شد. از زمانی که گامیران توانست مورد استفاده واقع شود، امکان آمار دریافتی برای فدراسیون ورزش های همگانی بسیار ساده تر شد. طبیعتا با آمار تصمیمات مدیریت بهتری گرفته می شود. به عنوان مثال می توانید به سادگی متوجه شوید که در طول یک ماه گذشته در استان های مختلف در سطح کشور چه تعداد گام برداشته شده است و با فرمول های آماری و بر اساس آنها اطلاعات تصمیمات مدیریتی مناسب هر استان گرفته شود. این موضوع محقق نمی شود مگر با کمک از یک نرم افزار که بتواند آمار را تدوین و نگهداری کند. گامیران مانند یک کانال ارتباطی بین مردم و فدراسیون ورزش های همگانی است. شعار این نرم افزار نیز گامی در راستای بهبود سلامتی ایرانیان است. 

نرم افزار گامیران، گامی در راستای بهبود سلامتی ایرانیان

فدراسیون بخش های انگیزشی زیادی را در این نرم افزار در نظر گرفته است

گلاب در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از این نرم افزار برای سالمندان که بخش زیادی از ورزشکاران همگانی هستند امکان پذیر است یا خیر گفت:  این موضوع به نوع آگاهی رساندن به افراد جامعه مربوط می شود. شاید سنین سالمندان جامعه ما خیلی تمایل نداشته باشند که به سمت تلفن همراه و نرم افزار ها بروند. در صورتی که درصد بالایی از افراد با تکنولوژی سر و کار دارند و استفاده می کنند. باید دید که آیا می شود برای مسن ها هم  از همین روش نرم افزار استفاده کرد یا خیر. اگر نمی شود باید آموزش داد یا راه های ارتباطی دیگر را امتحان کرد. این موارد به سیاست گذاری فدراسیون بر می گردد. برای دیگر سنین نیز فدراسیون می خواهد بخش های انگیزشی زیادی را قرار دهد تا انگیزه افراد برای ورزش کردن بیشتر شود. 

 نرم افزار گامیران قابلیت پشتیبانی از چند میلیون نفر کاربر را دارد

وی در خصوص پوشش دهی این نرم افزار تصریح کرد: این رویداد در گام اول به صورت اتوماتیک برای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد و آنجا این آمادگی را داشتیم که در صورت آنلاین شدن 300 هزار نفر، سرویس دهی مناسب را انجام دهیم و خدارا شاکریم که با موفقیت انجام شد. در برنامه ای که با فدراسیون ورزش های همگانی هماهنگ کردیم و با تهیه سرور های موردنیاز قرار بر این شد که پشتیبانی از چند میلیون کاربر را به دو قسمت نرم فزار و سخت افزار انجام دهیم. در حوزه نرم افزار، پروتکل های ارتباطی به نحوه استفاده شده است که خللی در ارتباط چند میلیون نفر ایجاد نکند. گامیران قابلیت پشتیبانی از چند میلیون نفر کاربر را دارد و این مورد را نیز می توان صحت سنجی کرد. در حوزه سخت افزاری نیز فدراسیون موارد مورد نیاز را تهیه کرده است تا پوشش به صورت کامل باشد. امیدوار هستیم با این نرم افزار کمکی به افزایش تحرک جامعه کرده باشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب