دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیشرفت 50 درصدی بنای جدید مرکز روان‌پزشکی ایران

پیشرفت 50 درصدی بنای جدید مرکز روان‌پزشکی ایران
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به توقف سه‌ساله پروژه ساخت مرکز جدید روان‌پزشکی ایران، گفت: کمک یک نیکوکار سلامت موجب شده که با ازسرگیری ساخت این بنای جدید در 10 ماه گذشته، پروژه 50 درصد پیشرفت داشته باشد.
کد خبر : 932547

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ ساجده ریاضی اظهار کرد: بیمارستان روان‌پزشکی ایران با قدمتی بیش از پنجاه سال، بالاترین ضریب اشغال تخت را در بین بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران دارا است.

وی افزود: از سال 1395 ساخت پروژه ساختمان جدید این مرکز مدنظر قرار گرفت، در سال 1397 قراردادی با یک شرکت پیمانکار منعقد شد و کلنگ ساخت بیمارستان 320 تخت خوابی روان‌پزشکی ایران به زمین خورد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بعد از پیشرفت حدود 30 درصد طی دو سال به دلایلی کار از سمت پیمانکار دچار مشکلاتی شد که متعاقب آن پروژه حدود سه سال متوقف شد. شوربختانه سالانه اعتبارات مناسبی برای این پروژه در نظر گرفته نمی‌شد و این امر به معنای تعطیلی پروژه و هدر رفت هزینه‌های صرف شده برای 30 درصد اول و طولانی شدن هر چه بیشتر پروژه بود.

وی یادآور شد: بعضاً بیماران نیازمند تخت‌های روان‌پزشکی که به‌صورت قطعی و ضروری نیاز به بستری دارند تا یک سال در صف انتظار بستری می‌مانند، بنابراین اهمیت تکمیل این پروژه بر کسی در حوزه بهداشت و درمان پوشیده نیست.

 ریاضی افزود: تلاش‌های انجام‌شده برای تأمین اعتبار از سمت سازمان برنامه‌وبودجه متأسفانه با توجه به محدودیت منابع دولت و تعدد پروژه‌ها به نتیجه نرسید؛ بنابراین با توجه به اهمیت و نیاز به تکمیل این پروژه تلاش‌های زیادی در جهت جذب خیرین از سوی رئیس دانشگاه در دولت سیزدهم انجام گرفت و به لطف خدا این امر مهم با برآورد هزینه‌ها در سال 1402 محقق و تفاهم با خیر انجام شد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: همچنین مشکلات زیادی ازجمله اتمام قرارداد با پیمانکار قبلی بر سر راه فعال کردن پروژه قرار داشت که باتدبیر گروه عمرانی دانشگاه به‌خوبی یکی پس از دیگری حل شد تا نهایتاً در آبان ماه سال 1402 ساخت مجدد پروژه شروع شد.

 وی گفت: پیشرفت کار و همت خیر و جذب منابع لازم در حدود 10 ماه به اذعان اهالی فن و بزرگان ساخت بیمارستان به قطع جزو رکوردهای ساخت بیمارستان است، پیشرفت بیش از پنجاه‌درصدی بیمارستان در 10 ماه بیانگر کار فوق‌العاده‌ای است که در این پروژه انجام‌شده است.

 ریاضی یادآور شد: بی‌تردید همت و توانمندی خیر و همکاری دانشگاه از مدیریت ارشد آن تا سطح کارشناسی دفتر فنی از مؤلفه‌های اصلی این کار بزرگ است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب