دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با آنا؛

نقش فناوری‌های نوین در هنر انکارناپذیر است/هوش مصنوعی در هنر معاصر اثرگذار خواهد بود

نقش فناوری‌های نوین در هنر انکارناپذیر است هوش مصنوعی در هنر معاصر اثرگذار خواهد بود
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزشی‌های هنری وزارت فرهنگ گفت: نقش فناوری‌های نوین به ویژه دانش بنیان در حوزه‌های مختلف انکارناپذیر است مطمئا در عرصه هنر و فرهنگ هم این تکنولوژی‌ها اثرات خود را می‌گذارد.
کد خبر : 932494

محمدمهدی اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر المپیاد ملی آموزش هنر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: ما در همین المپیاد هنر و برپایی کارگاه‌ها یک کارگاهی به نام نقش هوش مصنوعی در هنر معاصر با حضور استاد برجسته فن برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: به امید خدا برای دوره‌های آتی بنا داریم سایر رشته‌ها ا زجمله هنر‌های دیجیتال را هم در این رویداد مشارکت دهیم. المپیاد‌ها جایگاه بروز و ظهور استعداد‌ها و کشف نخبگان هستند، المپیاد آموزش هنر هم دقیقا همین هدف را دارد که بتواند هنرمندانی را در بخش‌های مختلف شناسایی و از آنها حمایت کند.

اسماعیلی با تشریح فرآیند نخستین المپیاد آموزش هنر از سال گذشته تا به الان که به مرحله اختتامیه رسیده است، گفت: شاکله این المپیاد بحث آموزش است، ما در نظر داشتیم در این رویداد کارگاه‌های تخصصی و آموزشی برگزار کنیم که خیلی هم خوب بود و مورد استقبال در عرصه‌های مختلف تجسمی، موسیقی، خوشنویسی، سینما و تئاتر برگزار کنیم، اساتید برجسته هم کنار ما قرار گرفتند و آثار هنرجویان را نقد و بررسی کردند، مباحث آموزشی مختلفی هم داشتیم.

وی کارگروهی را مهمترین ویژگی این المپیاد به شمار آورد و گفت: حمایت‌هایی هم از تیم‌های برگزیده به استثنای جوایز و هدایا خواهیم داشتیم تا کار‌ها مستمر باشد و اینها بتوانند در رویداد‌های مختلف شرکت کنند، از جمله با دبیرخانه‌های جشنواره فجر صحبت کردیم که این آثار برگزیده مستقیم به فجر راه یابند، با بنیاد ملی نخبگان هم مذاکراتی داشتیم تا برگزیدگان را به عنوان استعداد‌های برتر نخبگی حمایت کرده و قرار است این حمایت‌های آموزشی هم مستمر باشد یعنی کارگاه‌ها و ورکشاپ‌هایی حضوری یا آنلاین با تیم‌های برتر داشته باشیم. همچنین تصمیم داریم از مراکز، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های برتر هم حمایت‌هایی در قالب‌های مختلف داشته باشیم.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که فراخوان دومین دوره المپیاد چه زمانی منتشر می‌شود، گفت: بنا درایم پاییز این اتفاق بیافتد تا دوره دوم المپیاد را سال آینده برگزار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب