دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1403 - 16:32

شیعه و سنی آرامش و دوستی را به جامعه اسلامی هدیه دهند

شیعه و سنی آرامش و دوستی را به جامعه اسلامی هدیه دهند
کارشناس فرق و مذاهب در استان گلستان تأکید کرد که اگر اهل تسنن و تشیع عقاید یکدیگر را بشناسند می‌توانند صلح، آرامش و دوستی را به دور از اختلاف به جامعه اسلامی هدیه دهند.
کد خبر : 932460

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عبدالجلیل فرهمند کارشناس فرق و مذاهب در استان گلستان در این نشست پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم را تجلی عشق به خدا دانست و گفت: نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم دنیا را به سوی خیر، روشنایی و یارانش را به کسب علم و دانش دعوت کرد.

فرهمند افزود: مسلمانان با هر گرایشی که دارند حول محور خدا، نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و قرآن واحد جمع می‌شوند، چراکه اسلام به انسان فرهنگ و تمدن داد.

وی متذکر شد: تمدین نوین اسلامی که جهان از آن صحبت می‌کند، تمدن عدالت‌محور، آزادی‌خواه و مردم نهاد برگرفته از دین اسلام به‌عنوان تنها راه سعادت انسان است.

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: اگر اهل تسنن و تشیع عقاید یکدیگر را بشناسند می‌توانند صلح، آرامش و دوستی را به دور از اختلاف به جامعه اسلامی هدیه دهند.

وی با مهم دانستن وحدت عملی، گفت: مسلمانان باید در عمل به اصول مشترک دین اسلام متحد باشند؛ به عبارتی اسلام درخت تنومندی با ریشه محکمی بوده که میوه آن برای انسان‌ها محبت و دوستی است.

به گزارش آنا؛ در پایان این مراسم از فایل نسخه «خطی‌الاعتبار و سلوه العارفین» اثر «حسین بن اسماعیل جرجانی» از شخصیت‌ها برجسته استان گلستان رونمایی شد

اسماعیل جرجانی از علمای بزرگ شیعه در قرن چهارم و اوایل قرن پنجم بوده که در این اثر خود بسیاری از نامه‌ها و سخنان امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام را ذکر کرده است.

همچنین سخنانی از بزرگان اهل سنت همچون ابوحنیفه و عارفان خراسان همچون فضیل عیاض در این اثر ذکر شده است.

از ویژگی‌های این عالم بزرگ یعنی جرجانی تسلط او بر فقه شیعه و همچنین فقه اهل سنت حنفی، شافعی و مالکی بوده و از این جهت جزء شخصیت‌های تقریبی جهان اسلام به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب