دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1403 - 15:41

از فعالیت ۴ شرکت دانش‌بنیان تا افزایش رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد هرمزگان

از فعالیت ۴ شرکت دانش‌بنیان تا افزایش رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد هرمزگان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به فعالیت چهار شرکت دانش‌بنیان و ۴۴ هسته فناور در این دانشگاه از افزایش رشته‌های پیراپزشکی در سه مقطع تحصیلی خبر داد.
کد خبر : 932454

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد بندرعباس که با حضور علی سروری مجد مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاون هماهنگی این دانشگاه در استان هرمزگان و سایر اعضا برگزار شد، گزارشی از روند توسعه این استان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد در استان هرمزگان یک دانشگاه پیشرو و بزرگ به‌عنوان پرچپمدار حرذکت‌های علمی، فرهنگی و ... در استان هرمزگان است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اکثریت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی همچون مراسم مذهبی، پیاده‌روی اربعین، مراسم حرم تا حرم، راهیان نور و ... را هدایت و راهبری می‌‌کند و در حوزه‌های علمی و فناوری نیز همواره با برگزاری و میزبانی نمایشگاه‌های بزرگ پژوهشی این ادعا را اثبات کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت عظیم استان هرمزگان و دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی گفت: کسب رتبه‌های برتر دانشجویان علوم پزشکی قشم و همچنین قبولی بیش از ۵۰ درصد آنان در آزمون‌های تخصصی بر این خواسته صحه می‌گذارد.

رنجبر، درخواست رشته‌های حوزه‌های پیراپزشکی را برای خدمت‌رسانی به مردم استان هرمزگان مهم برشمرد و یادآور شد: درخواست رشته‌های جدید در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد و رشته‌های پیراپزشکی داده و بستر لازم را برای برگزاری این کلاس‌ها نیز مهیا کرده‌ایم، امید است ترم جاری و ترم‌های پیش رو این خواسته‌ها محقق و خدمات‌رسانی به بخش بهداشت و درمان در استان هرمزگان گسترش یابد.

وی، توسعه در حوزه‌های علمی و پژوهشی را از دیگر شاخصه‌های توسعه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خواند و چهار شرکت دانش‌بنیان، ۴۴ هسته فناور، تنوع انجمن علمی دانشجویی و فعالیت باشگاه پژوهشگران جوان در کنار ایجاد سرا‌های نوآوری و ایجاد مراکز تحقیقاتی مسیر این حرکت را مبتنی بر هم‌افزایی، ارتقای تولید دانش و محتوا در بومی‌سازی و تقویت بنیه علمی و پژوهشی این دانشگاه در سطح استان هرمزگان قلمداد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، جذب اعضای هیئت علمی جدید، توسعه رشته‌های آموزشی و جذب دانشجو را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا دانست و توضیح داد: در سال جاری ۲۸ عضو هیئت علمی جدید در فرآیند جذب پذیرش شده‌اند و ۳۰ نفر دیگر در فرایند جذب قرار دارند و درخواست‌های جدید در این فرآیند در حال بررسی و اقدام است.

رنجبر، توسعه دانشگاه آزاد اسلامی کیش به‌صورت تعاملی دوجانبه با واحد‌های تهران را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا دانست و افزود: اخذ سند برای ساختمان نوساز کیش و اجرایی کردن برنامه‌های اعلام شده در ساختمان خریداری شده تهران برای واحد کیش و استان هرمزگان در جهت توسعه‌ رشته‌های تحصیلات تکمیلی به‌خصوص در مقطع دکتری به جد در حال پیگیری و انجام است.

وی، توسعه مدارس سما را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد و افزود: به‌دلیل کیفیت بالای مدارس سما و بهره‌گیری از معلمان کارآزموده، خلّاق، نوآور و مجرب در این مدارس، توانسته‌ایم از استقبال بالا برخوردار شویم؛ به طوری که پاسخگویی به تمام مطالبات مردمی امکان‌پذیر نیست و مجبوریم با فراهم‌سازی بستر لازم این مدارس را در شهر بندرعباس و سایر شهرستان‌های استان هرمزگان گسترش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب