دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1403 - 10:34
سروری مجد مطرح کرد؛

استانداردسازی و مهارت‌محوری؛ نقطه هدف دانشگاه آزاد

استانداردسازی و مهارت‌محوری؛ نقطه هدف دانشگاه آزاد
مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت به سمت استانداردسازی و رسیدن به دانشگاه‌های توسعه‌یافته، کارآفرین و مهارت‌محور را از اهداف دانشگاه آزاد برشمرد.
کد خبر : 932405

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولان شهرستان بندرخمیر در مدرسه علوم دینی صدرالاسلام اهل سنت شهر بندرخمیر برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان، مسیب داوری مشاور قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر دبیرخانه تقریب مذاهب اسلامی، جمعی از دانشگاهیان با حضور علمای اهل سنت و طلاب مدرسه علوم دینی صدرالاسلام اهل سنت شهر بندرخمیر برگزار شد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: هفته وحدت بی‌تردید نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان‌ساز اسلام است.

استانداردسازی و مهارت‌محوری؛ نقطه هدف دانشگاه آزاد

سروری مجد با قدردانی از مشارکت خیّرین و مسئولان شهرستان بندرخمیر در امور دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی است که درراستای خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه ایجاد شده و همواره می‌کوشد تا به‌عنوان یک دانشگاه حل مسئله‌محور، تحول‌آفرین و نوآور با راهبرد‌های کلان، دانشگاهی سرآمد و پاسخگو باشد.

وی، تقویت بیش از پیش وحدت امت اسلامی را امری حیاتی و ضروری دانست و افزود: امروز دشمنان اسلام و قرآن به وحدت مسلمانان جهان به‌عنوان یک تهدید می‌نگرند و می‌کوشند تا با خلق فرصت‌های مختلف برای خود، وحدت مسلمانان را به مخاطره بیندازند و با گسترش تهدیدها، دشمنی، نزاع و جنگ بین مسلمین شعله‌ور سازند و به نقشه شوم و دیرینه خود که تسلط بر مسلمانان و ازبین بردن دین اسلام است مستولی شوند.

مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حرکت در مسیر رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یک تکلیف دینی است که باید با گفتمان‌سازی بین مردم و جامعه، تدوین سازوکار‌های علمی و عملی، شبکه‌سازی و هم‌افزایی بین علمای شیعه و سنی به‌عنوان راهبران اصلی، این مسیر خطیر با جدیت دنبال شود.

استانداردسازی و مهارت‌محوری؛ نقطه هدف دانشگاه آزاد

سروری مجد، استفاده بهینه از ظرفیت‌های دانشگاه را در ایجاد وفاق و همدلی مهم دانست و خواستار همکاری، همراهی و همدلی مسئولان با اهداف عالیه دانشگاه آزاد شد و افزود: توسعه منطقه و فراهم ساختن زیرساخت‌های توسعه این شهرستان نیازمند همدلی و وفاق همه مذاهب دینی و الهی است که باید به دور از تعصبات نیازسنجی و با رعایت قوانین و مقررات جاری دانشگاه در مسیر تکامل و رشد قرار گیرد تا این دانشگاه بتواند به نحو احسن به جوانان این مرز و بوم خدمات علمی، پژوهشی و آموزشی ارائه کند.

وی، حرکت به سمت استانداردسازی و رسیدن به دانشگاه‌های توسعه‌یافته، کارآفرین و مهارت‌محور را یکی از اهداف دانشگاه آزاد برشمرد و یادآور شد: استانداردسازی و رسیدن به یک نقطه مطلوب نیازمند به‌کارگیری استادان هیئت علمی ثابت و وابسته به نسبت دانشجو و به‌روزرسانی امکانات و زیرساخت‌ها، نوآوری، ایجاد مدارس مهارتی و طراحی الگو‌های مدرن، جامع و همگون با مسائل علمی و فناورانه است که می‌تواند مسیر را برای تعالی و توسعه هموار ساخته و این دانشگاه را به تراز دانشگاه‌های نسل جدید نزدیک کند.

به گزارش آنا، در این نشست سایر اعضا پیشنهادهایی در حوزه تقریب مذاهب و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان ارائه کردند و خواستار توسعه رشته‌های دانشگاه با توجه به ظرفیت صنایع و معادن غرب استان هرمزگان شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب