دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران‌فارما و گام‌های بلند در مسیر داروسازی

ایران‌فارما و گام‌های بلند در مسیر داروسازی
ایران‌فارما امروز به‌عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت داروسازی ایران، فرصتی برای ارتقای صنعت و تبادل دانش است که بر لزوم حمایت از نسل جوان داروسازی کشور تاکید دارد
کد خبر : 932335

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، با حضور بیش از ۷۰۰ شرکت داخلی و خارجی فعال در زنجیره تأمین، تولید و توزیع دارو و صنایع وابسته، از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ مهر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود. ایران‌فارما به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی حوزه دارو در ایران، هر سال میزبان طیف گسترده‌ای از شرکت‌های فعال در زنجیره تأمین و تولید دارو است

تمام صنعت دارو زیر یک سقف

این رویداد شرکت‌های تولیدکننده محصولات نهایی دارویی، تولیدکنندگان مواد اولیه، توزیع‌کنندگان دارو، تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین‌آلات داروسازی، شرکت‌های خدمات چاپ و بسته‌بندی، تولیدکنندگان داروهای نوترکیب، شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکنندگان داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی و رژیمی، مراکز علمی و پژوهشی داروسازی، انجمن‌ها و اهالی رسانه را گرد هم می‌آورد. نهمین دوره نمایشگاه ایران‌فارما فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های موجود و نمایش توانمندی‌های متخصصان ایرانی در صنعت دارو به شمار می‌رود.

سیدحیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو درباره این رویداد بین‌المللی عنوان کرد: ایران‌فارما یکی از بزرگترین رویدادهای تخصصی حوزه دارو در منطقه است و شرایطی را ایجاد می‌کند تا همه شرکت‌ها و ذی‌نفعان صنایع داروسازی کشور اعم از تولیدکنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان مواد حدواسط، تولیدکنندگان محصول نهایی، تامین‌‌کنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات و همچنین زنجیره‌های توزیع دارو از آخرین دستاوردهای این حوزه دیدن کنند و بتوانند در یک شرایط برابر امکان استفاده از این موقعیت را در شرایط برابر داشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو در این باره افزود: تعاملات بین چند تولیدکننده در این نمایشگاه می‌تواند به نتایجی مانند خرید تجمیعی مواد اولیه برای کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده بینجام؛ این فرصت‌ها معمولا در فضای خارج نمایشگاه امکان اجرایی شدن پیدا نمی‌کند درحالی‌که در ایران فارما چنین شرایطی به شکل مناسب برای فعالان حوزه دارو وجود دارد.

ایران‌فارما طی سال‌های گذشته به‌عنوان یک سند افتخار ملی و رویدادی پیشتاز در حوزه سلامت ایران، به‌رغم تحریم‌ها، امیدبخش و نویدآفرین بوده است. این نمایشگاه با جلب مشارکت گسترده زنجیره تولید، تأمین و توزیع دارو، تولیدکنندگان تجهیزات داروسازی، نهادهای تصمیم‌گیر، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان، بستری جامع برای تعاملات تجاری و تخصصی صنعت دارویی فراهم کرده است.

فرصتی برای توسعه، ‌آموزش و نوآوری در صنعت دارو

ایران‌فارما با فراهم کردن فضایی تعاملی و گسترده، دامنه وسیعی از ابزارها و فرصت‌ها را در اختیار صنعت دارویی قرار می‌دهد تا از طریق ارتباطات مؤثر، توسعه بیشتری یابد. به همین دلیل بسیاری از صاحب‌نظران ‌آن را فراتر از یک نمایشگاه می‌دانند.

در این رابطه عباس کبریایی‌زاده، رئیس فدراسیون اقتصاد سلامت عنوان کرد: ایران‌فارما امروز به‌عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت داروسازی ایران، فرصتی برای ارتقای صنعت و تبادل دانش است که بر لزوم حمایت از نسل جوان داروسازی کشور تاکید دارد و در واقع بیش از اینکه یک نمایشگاه باشد، یک رخداد آموزشی برای دانشجویان است.

 کبریایی‌زاده تاکید کرد: با این رویکرد است که در هر دوره از نمایشگاه ایران‌فارما، برگزاری پنل‌های آموزشی و تحلیلی با موضوعات مختلف در نظر گرفته می‌شود و در دوره نهم نیز با در نظر گرفتن ۶  پنل حرفه‌ای و آموزشی ادامه یافته است.

ایران‌فارما؛ پلی برای تعاملات بین‌المللی و توسعه صادرات

این نمایشگاه با رویکرد کل‌نگر خود در حوزه دارو، زمینه‌ساز حضور شرکت‌های دارویی و تأمین‌کنندگان مواد اولیه از سراسر جهان است. ایران‌فارما به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق هم‌افزایی داخلی و بین‌المللی، با صرف هزینه و انرژی کمتر به بازارهای صادراتی دست یابند و توانمندی‌های خود را در سطح جهانی به نمایش بگذارند.

محمد عبده‌زاده رئيس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در این باره معتقد است که ایران‌فارما همواره تلاش کرده تا در جهت حفظ و گسترش دستاوردهای صنایع دارویی کشور گام بردارد و تعاملی دوسویه و مستمری را بین فعالان داخلی این عرصه با بازارهای جهانی و کمپانی‌های بین‌المللی و توسعه همکاری با مراکز دانشگاهی برقرار کند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای مشارکت کشورهای مختلف در این نمایشگاه و توسعه صادرات در این دوره گفت: این تلاش‌ها در مسیر نهادینه شدن فارما آکادمی و ایجاد پشتوانه علمی برای صنعت داروسازی صورت گرفته است.

عبده‌زاده در این خصوص افزود: نمایشگاه ایران‌فارما با فراخواندن همه شرکت‌های داخلی فعال در زنجیره تامین تا توزیع دارو و همچنین دعوت از شرکت‌های خارجی برای حضور در این رویداد تخصصی، بسترهای لازم جهت صادرات و همکاری‌های بیشتر برای تولید، انتقال تکنولوژی، خودکفایی، ارتقای کیفیت فرآورده‌های دارویی فراهم آورده است و موجب حرکت روبه‌‌جلوی صنعت داروسازی، شناسایی توانمندی‌های بالقوه داخلی، معرفی‌ دستاوردهای نوین جهانی در حوزه دارو و ایجاد زمینه همکاری‌های صادراتی شرکت‌های داخلی با همتایان خارجی و بیان مطالبات و چالش‌های صنعت شده است.

حلقه‌ای برای اتصال سیاست‌گذاران و اهالی صنعت

حضور مقامات عالی‌رتبه کشور از جمله معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای بهداشت، صنعت و رفاه، اعضای کمیسیون بهداشت مجلس، روسای سازمان غذا و دارو و نظام پزشکی و اعضای هیات مدیره انجمن‌های علمی و صنفی دارویی و سایر مسئولان در این نمایشگاه، نشان‌دهنده نقش محوری ایران‌فارما در تقویت ارتباطات میان سیاست‌گذاران و صنعت‌گران دارویی است.

در هر دوره، ایران‌فارما بستری برای توسعه مشارکت‌های فناورانه، شبکه‌سازی و ایجاد بازارهای صادراتی فراهم می‌کند. همچنین، با برگزاری رویدادهای جانبی مانند سخنرانی‌ها، پنل‌های علمی، نشست‌های تجاری و اقتصادی و تورهای دانشجویی، این رویداد همواره با استقبال گسترده فعالان صنعت دارویی مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت داروسازی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب