دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراض دانشجویان ژاپنی به شهریه بالای دانشگاه

اعتراض دانشجویان ژاپنی به شهریه بالای دانشگاه
دانشجویان دانشگاه توکیو ژاپن اعتراضاتی علیه افزایش شهریه این دانشگاه انجام دادند.
کد خبر : 932260

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا، گروهی از دانشجویان دانشگاه توکیو روز سه‌شنبه طوماری که در آن حدود ۲۷،۵۰۰ امضا وجود داشت را به دانشگاه ارائه کردند و با برنامه‌های افزایش شهریه مخالفت کردند. انتظار می‌رود که این دانشگاه تا پایان ماه جاری تصمیم نهایی خود را اعلام کند. 

این گروه دانشجویی یک جلسه ۳۰ دقیقه‌ای با «هیروآکی آیاهارا»، معاون رئیس دانشگاه توکیو داشتند و امضا‌هایی که از ماه ژوئن به صورت آنلاین جمع‌آوری شده بود را به همراه درخواست کتبی برای به تعویق انداختن تصمیم به او ارائه دادند.

آیاهارا تأیید کرد که دانشگاه نزدیک به سه سال است که به فکر افزایش شهریه بوده و گفت که نگرانی‌های گروه دانشجویی را در جلسات داخلی مطرح خواهد کرد.

یک دانشجوی سال آخر ۲۱ ساله این دانشگاه گفت: اگر آنها سه سال است که در این مورد بحث می‌کنند، باید دانشجویان و اعضای هیئت علمی را در این گفتگو دخالت می‌دادند. ما خواستار گفتگو‌های باز و حداقل به تعویق انداختن این تصمیم هستیم.


به گفته این گروه دانشجویی، اعضای هیئت علمی نیز اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند. برخی معتقدند که این تصمیم ممکن است دیگر دانشگاه‌ها را به پیروی وادار کند، در حالی که برخی دیگر بر این باورند که دولت باید بودجه عمومی، از جمله یارانه‌های عملیاتی را افزایش دهد و بار مالی را به جای دانشجویان بر دوش دولت بگذارد.
در ۱۰ سپتامبر، دانشگاه توکیو برنامه خود برای افزایش شهریه سالانه به میزان حدود ۱۰۰ هزار ین (۷۰۶ دلار) برای دانشجویان کارشناسی که از سال تحصیلی آینده وارد دانشگاه می‌شوند، اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب