دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1403 - 11:20
در گفت و گو با آنا

قنبری: اصول دفاعی سپاهان پر ایراد است و نیاز به ترمیم دارد/ نقش مورایس در شکست‌های آسیایی زیاد است

قنبری: اصول دفاعی سپاهان پر ایراد است و نیاز به ترمیم دارد  نقش مورایس در شکست‌های آسیایی زیاد است
مربی سابق سپاهان گفت: مورایس سهم ویژه و بسزایی در دو شکست آسیایی سپاهان دارد.
کد خبر : 932254

کریم قنبری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره ادامه ناکامی‌های سپاهان در رقابت‌های آسیایی اظهار کرد: سپاهان در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا موفق نبود و به لیگ قهرمانان رفت. متأسفانه در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها هم به الوحدات اردن نتیجه را واگذار کرد. سپاهان زود به گل رسید و می‌توانست تا دقیقه ۲۰ اختلاف را بیشتر کند، اما اجازه داد تا حریف خود را در زمین پیدا کند و بازی را به تساوی بکشاند. پس از آنکه سپاهان گل آفساید خورد، از لحاظ روحی دچار افت شد ولی باز هم فرصت‌هایی داست تا بتواند پیش بیفتد و استفاده نکرد تا حریف به گل دوم برسد و در نهایت برنده شود.

وی ادامه داد: سپاهان در برنامه‌های تدافعی دچار ایراد است و این موضوع فصل گذشته این تیم را از قهرمانی دور کرد. در این فصل هم سپاهان در خط دفاعی دچار ایراد است و برابر شباب الاهلی امارات و الوحدات اردن ایرادها در خط دفاعی مشهود بود. اگر ایرادها رفع نشود و مشکلات در سازمان دفاعی تیم باقی بماند، ادامه فصل را برای سپاهان سخت‌تر خواهد کرد. وقتی یک تیم حمله می‌کند تمامی بازیکنان مشارکت دارند و وقتی دفاع می‌کند کل تیم باید در دفاع حضور داشته باشند. موقعیت‌هایی که به حریف داده شد این موضوع را ثابت می‌کند که سپاهان در اصول دفاعی نیاز به ترمیم دارد و برای آنکه زحمات تیم به هدر نرود، باید اصول و با برنامه دفاع کرد. سپاهان باید به سمتی برود که کمتر روز بد داشته باشد. 

مربی سابق سپاهان در مورد اینکه ژوزه مورایس سومین فصل حضورش را در اصفهان پشت سر می‌گذراند اما هنوز نتوانسته ایرادهای دفاعی تیمش را رفع کند، خاطرنشان کرد: وقتی یک تیم می‌برد و می‌بازد همه نگاه‌ها به نفر اول تیم خواهد بود که سرمربی تیم است. در سومین فصل سرمربیگری مورایس وقتی تیم می‌بازد، انتظارها از نفر اول کادرفنی بیشتر است. کلیات فوتبال ما به دست مورایس آمده و باید اشراف کاملی به تیمش داشته باشد. او ابزار لازم برای آنالیز رقبا دارد و او سهم ویژه و بسزایی در دو شکست آسیایی سپاهان دارد. مورایس با شناختی که از تیمش دارد و آنالیزی که از حریف به دست می‌آورد، می‌تواند تحلیل درستی داشته باشد و تیمش را برای رسیدن به پیروزی رهبری کند. او باید در هر لحظه از بازی اشراف کاملی از تیمش داشته باشد و جریان بازی را به سمت برتری تیمش ببرد. سپاهان در نیمه دوم بازی با الوحدات اصلاً خوب نبود و امیدوارم آخرین شکست آسیایی سپاهان را در این فصل دیده باشیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب