دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1403 - 18:52

فناوری رمزارز جدید ترامپ چگونه کار می‌کند

فناوری رمزارز جدید ترامپ چگونه کار می‌کند
فاینانس غیرمتمرکز در بازار تجارت به روشی اطلاق می‌شود که برای انجام معاملات با اشخاص ثالث، دیگر نیازی به واسطه‌گری از سوی بنگاه‌هایی مانند بانک یا مؤسسات اعتباری نیست.
کد خبر : 932208

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاینانس غیرمتمرکز بر اساس فناوری بلاک چین است که از نظر تئوری، صورتحسابی عمومی و امن از تراکنش‌ها را حفظ می‌کند که به راحتی قابل تغییر نیستند.

بلاک چین به مجموعه‌ای از بسته‌های اطلاعاتی متصل به یکدیگر (زنجیر شده) اشاره دارد که هر بلاک آن حاوی تعدادی تراکنش است.

در سیستم غیر دیجیتال برای انجام تراکنش‌های مالی باید از واسطه‌هایی مانند بانک‌های دولتی و یا مؤسسات مالی استفاده شود اما بلاک چین با از بین بردن این نیاز، به خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد تا به‌صورت مستقیم و بدون واسطه یا حضور شخصی دیگر، پول جابجا کنند.

هر بسته اطلاعاتی مربوط به تراکنش مالی برای تأیید اعتبار اطلاعات موجود در خود، از یک کد استفاده می‌کند که در آن هر بسته، اطلاعات و کد بسته قبلی هم موجود است و به همین ترتیب زنجیره‌ای از بسته‌ها (بلاک‌ها) که به یکدیگر متصل هستند، شکل می‌گیرد.

البته با توجه به ‌اینکه هر بسته به بسته قبلی متصل است، امکان تغییر اطلاعات آن وجود ندارد به همین دلیل امنیت و شفافیت شبکه مالی موجود (بلاک چین) را بی‌همتا کرده است.

زاکاری فولکمن و چاس هیرو، از چهره‌های اصلی پروژه رمزارز ترامپ محسوب می‌شوند، اظهار کردند که این پلتفرم در درجه اول از پول پایدار با نوسانات بسیار کم stablecoins» » استفاده می‌کند که توسط یک پشتوانه مالی سنتی مثل دلار پشتیبانی می‌شود در نتیجه، آن‌ها از نوسانات بعضاً بی‌رحمانه ارزهای دیجیتالی که از پشتوانه مالی پول دنیای واقعی برخوردار نیستند، رها می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب