دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با آنا؛

اهمیت استفاده از تکنولوژی به روز در نمایش/روایتی از تلاش برای حفظ خاطرات جنگ

اهمیت استفاده از تکنولوژی به روز در نمایش روایتی از تلاش برای حفظ خاطرات جنگ
کارگردان نمایش «خاکریزهای شمالی» گفت: استفاده صحیح و خلاقانه از تمامی اجزای تئاتر تکنولوژی اثر را بالا می‌برد. در تمام دنیا تماشاگران خواهان این هستند که چیزی تازه ببینند و بسیاری از قراداد‌های تئاتری باید به روز اعمال شود.
کد خبر : 932183

به گزارش خبرنگار آنا، نمایش «خاکریز‌های شمالی» به نویسندگی علیرضا حنیفی، طراحی و کارگردانی فرشید هدی و بازی محمد رضا چاپاریان، کیانا اطهری نژاد، ساناز تفکری، زهرا شکریانی ، هنرمند خردسال پارمین روشنی با خوانندگی قاسم افشار خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی قرار است به زودی در جشنواره تئاتر استان تهران اجرا و سپس به اجرای عموم برسد.

فرشید هدی کارگردان نمایش در گفت‌وگو با آنا گفت: داستان از این قرار است که مسافرخانه‌ای متروکه در زمان جنگ وظیفه‌اش پشتیبانی از رزمندگانی بود که از خط به عقب برمیگشتند و برای استراحت آنا می‌رفتند، حال بعد از سال‌ها این مسافرخانه قرار است تخریب شود و تنها بازمانده خاطرات جنگ است، اما یک نفر آنجا تلاش می‌کند که این اتفاق نیافتد و آن یک نفر هم یک زن است.

وی در ادامه افزود: تئاتر بر روی عناصر مختلف تاکید دارد، زندگی در عصر الکترونیک به ما اجازه می‌دهد با استفاده از ترفند‌ها پیش برویم، بازنمایی مکان و زمان قابل تغییر در تئاتر است.

هدی اظهار داشت: کاهش تعداد آکساسوار‌ها و مولتی مدیا و تکنیک‌های دیجیتال می‌تواند تئاتر را مدرن‌تر و امروزی‌تر کند. در هم شکستن عناصر مختلف و ترکیب هنر‌های مختلف با یکدیگر، فضا سازی و گرایش نو به تکنیک و مقیاس جهانی کمک می‌کند.  

وی با بیا اینکه هنر مدرن ابزار‌های جدید و متنوعی را در القا کردن مفاهیم مختلف می‌تواند به کار گیرد، افزود: استفاده صحیح و خلاقانه از تمامی اجزای تئاتر تکنولوژی اثر را بالا می‌برد. در تمام دنیا تماشاگران خواهان این هستند که چیزی تازه ببینند و بسیاری از قراداد‌های تئاتری باید به روز اعمال شود.

سایر عوامل این نمایش مشاور:علی یازرلو، دستیار کارگردان:نیکا کارآهان، نریشن: کرامت رودساز، خواننده:قاسم افشار، عکاس:اختر تاجیک، طراح صحنه: فرشید هدی، طراح لباس:هانیه قربانزاده، طراح پوستر:مصطفی اکبرزاده رضائی، طراح نور: اکبر شجاعی، افکت و انتخاب موسیقی: مصطفی اکبرزاده رضائی،‌ جلوه‌های ویژه:جمشید اکبرزاده رضائی،‌ روابط عمومی و رسانه: فاطمه خداپرست،‌ فرم: مارال امینی و مدیر اجرائی:شیوا فرشادی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب