دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1403 - 13:09

معضل عجیب در مورد ورزشگاه تختی/ استادیوم پیر تهران بلا استفاده به خاطر یک فروشگاه «لوازم خانگی»!

معضل عجیب در مورد ورزشگاه تختی  استادیوم پیر تهران بلا استفاده به خاطر یک فروشگاه «لوازم خانگی»!
ورزشگاه تختی تهران ظاهرا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد از نظر مسئولان ورزشی و غیر ورزشی جای مناسبی برای برگزاری بازی های سرخابی ها نیست.
کد خبر : 932147

به گزارش خبرگزاری آنا، با توجه به مشکلات ورزشگاه آزادی و کمبود زمین در تهران برای فصل جاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مجبور شد تا برای احیای ورزشگاه تختی تهران اقدامات لازم را انجام دهد. هر چند که از حدود دو سه سال قبل سازمان لیگ در نامه نگاری های متعدد به اداره کل ورزش و جوانان تهران درخواست داده بود تا با بازسازی این ورزشگاه آن را به چرخه لیگ برتر برگردانند اما در نهایت برای فصل جاری مسئولان مربوطه مجبور شدند تا این ورزشگاه قدیمی شرق تهران را احیا کنند.

اینکه چرا بازسازی یک ورزشگاه در کشور ما طولانی می شود و در این مسیر چه کسانی قصور می کنند یک نکته دیگر است اما موضوع این است که بعد از کش و قوس های فراوانی که منجر به بازسازی ورزشگاه تختی تهران شده برخی شنیده ها حکایت از این دارد که این ورزشگاه اگر به صورت صددرصد هم آماده شود ظاهرا شورای تامین استان تهران موافق برگزاری بازی های استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه نیست.

موقعیت جغرافیایی این ورزشگاه که در شرق تهران و بار ترافیکی خاصی در آن منطقه حاکم است باعث شده تا مسئولان غیرورزشی با برگزاری مسابقات مهم در تختی موافق نباشند. جالب است که چندین سال پیش که ورزشگاه تختی شرایط برگزاری مسابقات را داشت و بازی های استقلال و پرسپولیس در آن برگزار می شد بار ترافیکی در آن منطقه بالا می رفت اما موضوعی که به تازگی باعث شده تا بحث ترافیک در آن منطقه به چشم بیاید وجود فروشگاه سرای ایرانی در منطقه افسریه تهران است و گفته می شود به دلیل رفت و آمد به این فروشگاه بار ترافیکی منطقه بیشتر شده و اگر بازی فوتبال هم انجام شود به دلیل رفت و آمد هواداران دو تیم این بار ترافیک دوبرابر می شود.

موضوعی که سوال ایجاد می کند این است که اگر قرار باشد دو تیم استقلال و پرسپولیس نتوانند از این ورزشگاه استفاده کنند پس چرا این ورزشگاه بازسازی می شود؟ دو تیم استقلال و پرسپولیس در روزهایی که مشخص نیست ورزشگاه آزادی چه زمانی آماده میزبانی است با معضل انتخاب ورزشگاه روبرو هستند و اگر قرار باشد در این برهه ورزشگاه تختی به کمک این دو باشگاه بیاید پس چه زمانی قرار است این ورزشگاه مورد استفاده قرار گیرد؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب