دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1403 - 12:03
با حضور سرزده در مجلس شورای اسلامی؛

پزشکیان: در هفته وحدت به مجلس آمدم تا به تحقق وحدت و انسجام کمک کنم

پزشکیان: در هفته وحدت به مجلس آمدم تا به تحقق وحدت و انسجام کمک کنم
رئیس جمهور کشورمان پس از حضور سرزده در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی گفت: بنده قصد سخنرانی نداشتم و چیزی هم از پیش آماده نکرده بودم. در این هفته وحدت، صرفاً آمده‌ایم تا در خدمت شما باشیم و در این مسیر به تحقق وحدت و انسجام کمک کنیم. اگر در این راه مشکلاتی وجود دارد، از شما می‌خواهیم که همراهی و کمک کنید، چرا که ما نیز در کنار شما خواهیم بود.
کد خبر : 932126

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مسعود پزشیان، رئیس جمهور کشورمان با حضور سرزده در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: به نظر اینجانب، اگر قصد داریم مشکلات کشورمان را حل کنیم و در منطقه در برابر تجاوزات بیگانگان ایستادگی کنیم، لازم است وحدت و انسجام هم در داخل کشور و هم میان کشور‌های اسلامی شکل بگیرد.

وی افزود: باید از اختلافات چشم‌پوشی کنیم و با همبستگی و همکاری، به سوی اهداف مشترک حرکت کنیم. در نهایت، آنچه به‌عنوان میثاق مشترک قرار خواهد گرفت، چشم‌انداز سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و قانون برنامه خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: بنده قصد سخنرانی نداشتم و چیزی هم از پیش آماده نکرده بودم. در این هفته وحدت، صرفاً آمده‌ایم تا در خدمت شما باشیم و در این مسیر به تحقق وحدت و انسجام کمک کنیم. اگر در این راه مشکلاتی وجود دارد، از شما می‌خواهیم که همراهی و کمک کنید، چرا که ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

پزشکیان ادامه داد: آنچه در ابتدا گفته شد، صرفاً به منظور اخذ رأی و حمایت نبوده است. ما همچنان به آن تعهدات پایبندیم و به دغدغه‌ها و سخنان شما گوش خواهیم داد. در حد توان، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آنها را در عمل اجرا کنیم. این تعهد، از روی اعتقاد قلبی است و برخلاف تصور عده‌ای، هدف ما تنها گذر از مشکلات کوتاه‌مدت و سپس رها کردن آنها نیست. ما به سخنان و وعده‌هایی که دادیم پایبندیم و همچنان در خدمت شما خواهیم بود.

وی تأکید کرد: طبق قانون برنامه جلو خواهیم رفت؛ هر جایی نتوانستیم اجرا کنیم به مجلس می‌آییم و می‌گوییم این بند قانون به این دلیل قابل اجرا نیست و از مجلس راهکار می‌خواهیم.

رئیس جمهور افزود: من معتقدم اگه بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه بتوانیم در مقابل تجاوزات بیگانه‌ها بایستیم وحدت و انسجام هم در داخل هم بین کشور‌های اسلامی باید شکل بگیرد.

پزشکیان با بیان اینکه دست به دست هم بدیم و دست از اختلافات برداریم، بیان کرد: نهایتاً آن چیزی که میثاق مشترک ماست چشم انداز سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و قانون برنامه است.

وی گفت: ما تلاش خواهیم کرد که تا جایی که از دستمان بر بیاید و توان داریم قانون برنامه را اجرا بکنیم حالا جایی هم که نتوانستیم اجرا کنیم می‌آییم به شما می‌گوییم که نمی‌توانیم. هر کسی که مدعی است می‌تواند جلو بیاید و کمک بکند ما حاضریم اختیار بدهیم و آن چیزی را که ما بلد نیستیم یا نمی‌توانیم او اجرا بکند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر بر آن چشم انداز و سیاست و قانون و برنامه توافق کنیم می‌توانیم از خیلی اختلافات و دعواها دست بکشیم، اضافه کرد: من در گذشته هر چی بودم هر فکری می‌کردم الان به این سیاست و به این قانون پایبند هستم و تلاش خواهم کرد که آن را اجرا کنم.

پزشکیان تصریح کرد: اگر در اجرا نتوانستم می آیم و می‌گویم به این دلیل نمی‌توانم ولی اینکه مثلاً تصور بشود ما راهی غیر از آن را برویم در ذهن ما نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب