دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1403 - 10:30
در دیدار با کاروان‌های بازی‌های المپیک و پارالمپیک؛

رهبر انقلاب: سیاست‌های دوگانه در بازی‌های اخیر المپیک و پارالمپیک محسوس بود

رهبر انقلاب: سیاست‌های دوگانه در بازی‌های اخیر المپیک و پارالمپیک محسوس بود
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس فرمودند: سیاست‌های دوگانه کشورهای حاکم بر مسائل ورزش بین‌المللی در بازی‌های اخیر محسوس بود.
کد خبر : 932085

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس لحظاتی قبل با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس فرمودند: خیلی خوشحالم از اینکه یک بار دیگر این توفیق را پیدا کردم که با یک مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان این کشور ملاقات کنم. جداً جوان‌های عزیز ورزشکار ما - که مایه افتخار هستند - برای کشور ایران اسباب عزت و سربلندی محسوب میشوند بلاشک. 

ایشان ادامه دادند: امسال در بازی‌های المپیک و پارالمپیک یک درخشش ویژه‌ای انسان مشاهده کرد. من البته دنبال کردن جزئیات در کار ورزش و خبرها برایم میسر نیست؛ اما اجمالاً در جریان قضایا قرار میگیرم، تا آنجایی که وقت باشد می‌بینم و یا می‌شنوم. امسال بسیار برجسته بود، بسیار خوب بود. 

رهبر انقلاب خطاب به المپین‌ها بیان کردند: ملت را شاد کردید، احساس افتخار در ملت ایران به وجود آوردید شما، من صمیمانه تشکر می‌کنم از همه مدال‌آوران، از همه ورزشکاران، از همه مربیان، از همه دست‌اندرکاران، از وزارت ورزش، از کمیته المپیک و دیگر دست‌اندرکارانی که هستند، رؤسای فدراسیون‌ها، از همه‌شان صمیمانه متشکرم. کار ورزش را جدی گرفتید، درستش هم همین است.

ایشان افزودند: در ورزش‌های بین‌المللی، آوردگاه‌های جهانی در ورزش فقط قدرت بدنی و مهارت ورزشی نیست که نشان داده میشود. قدرت روحی و اعتماد به نفس ملّت ایران هم به رخ بدخواهان کشیده میشود. این خیلی مهم است. اینکه این دختر عزیز ما مثلاً مدال خودش را اهدا میکند به بچه‌های غزه یا فلسطین این خیلی در دنیا پرمعناست. یا اینکه اسم کاروان را میگذارند خادم‌الرضا مثلاً در این خیلی معنا هست.

رهبر انقلاب ادامه دادند: حفظ حجاب این خانمهای ورزشکار اینکه ورزشکار [مرد] ما، قهرمان ما با زن بیگانه دست نمیدهد وقتی که [او] میخواهد جایزه‌اش را اهداء کند این خیلی پُر معناست این نشان‌دهنده اعتماد به نفس است، این نشان‌دهنده‌ی آن است که ایرانی هویت خودش را ارج می‌نهد برای هویت خودش ارزش قائل است، هویت ملی و هویت اعتقادی و اسلامی.

فرمانده کل قوا افزودند: این در امسال کاملاً بروز و ظهور داشت، نشان داده شد. پرچم فلسطین را نشان داد، ورزشکار ما می‌آید با رفقایش پرچم فلسطین را نگه میدارند به قولش شماها عکس سلفی میگیرد. اینها خیلی باارزش است، این خیلی با اهمیت است من به هیچ وجه از این چیزها آسان عبور نمیکنم من روی تک‌تک اینها تکیه میکنم و معنا میکنم در ذهن خودم و در زبان خودم برای مردم.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب