دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس، مهارت اجتماعی دانش آموزان را افزایش داده است

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس، مهارت اجتماعی دانش آموزان را افزایش داده است
 بی بی سی به تازگی در گزارشی به نقل از برخی مدارس بریتانیا اظهار کرده مدارسی که در بریتانیا استفاده از گوشی هوشمند را ممنوع کرده‌اند می‎گویند با انجام این کار، مهارت اجتماعی دانش آموزان ارتقا یافته است.
کد خبر : 932062

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیر مدرسه‌ای در شهر دوون بریتانیا که پنج سال پیش استفاده از تلفن‌های همراه را ممنوع کرده بود، می‌گوید معلمان پس از انجام این کار شاهد بهبود در کار‌های درسی و فعالیت‌های اجتماعی دانش‌آموزان بوده‌اند. 

کالج فنی لندن نیز به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تلفن‌های همراه خود را به مدرسه بیاورند، اما آنها باید در ابتدای روز آنها را تحویل دهند. «جو ور»، مدیر اجرایی مدرسه گفت که این سیاست به افزایش استاندارد‌ها و آماده‌سازی کودکان برای محیط کار کمک کرده است.

در ماه فوریه، مدارس در انگلستان دستورالعمل‌های جدیدی دریافت کردند که هدف آن جلوگیری از استفاده از تلفن‌های همراه در طول روز در مدرسه بود. خانم ور گفت که مهارت‌های گفتاری و ارتباطی از مهارت‌های کلیدی هستند که کارفرمایان بر آنها تأکید می‌کنند.

او گفت: وقتی دانش‌آموزان از زمان اجتماعی خود برای استفاده از تلفن‌های همراه و دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند، هنر برقراری تماس چشمی را یاد نمی‌گیرند.
آکادمی میل‌بای که تحت مدیریت خانم ور است، حدود یک سال پیش ممنوعیت استفاده از تلفن همراه را اعمال کرد. او گفت که اکنون دانش‌آموزان به این قانون عادت کرده‌اند و بسیاری از آن استقبال کرده‌اند.

یکی از دانش‌آموزان به نام میزی، ۱۵ ساله، گفت: فکر می‌کنم این قانون برای یادگیری ما و همچنین برای سلامت روان ما خوب است. افراد دیگر به سمت تلفن‌های خود نمی‌روند تا دیگران را در فضای مجازی اذیت کنند. این امر همچنین به حفظ تمرکز ما کمک می‌کند.

«هیزل مایکرافت»، استاد ارشد روان‌شناسی در دانشگاه اکستر، گفت که کودکان از طریق تلفن‌های خود مدام دوز‌های دوپامین دریافت می‌کنند. ما می‌دانیم که تلفن‌ها و این ویدئو‌های کوتاه روی شیمی مغز ما تأثیر می‌گذارند. این مسئله توانایی تمرکز کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وقتی تلفن یک کودک را می‌گیرید، می‌بینید که آنها تحریک‌پذیر و عصبانی می‌شوند و مدام می‌خواهند تلفن خود را چک کنند. این نتیجه این است که آنها به طور مداوم در معرض این وضعیت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب