دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لیست انتظار برای جراحی قلب کودکان بیشتر از ۲ سال است

لیست انتظار برای جراحی قلب کودکان بیشتر از ۲ سال است
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: رشته جراحی قلب کودکان بسیار سخت است. سختی رشته باید دریافتی و مشوق‌های متناسب داشته باشد.
کد خبر : 932048

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا لاری پور معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران اظهار داشت: در حال حاضر وضع کشور در خدمات پزشکی خوب است، اما نگرانی‌ها و آنچه می‌گوئیم برای چند سال آینده جدی و مسئله خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بالای ۱۵۰ هزار پزشک در کشور مشغول طبابت هستند، افزود: چگالی نظام سلامت همه ارائه دهندگان سلامت هستند و متناسب با افزایش تعداد پزشک باید بتوانیم تمام موارد یا در واقع چگالی را افزایش دهیم.

لاری پور تصریح کرد: آنچه امروز درباره اش صحبت می‌کنیم کمبود پزشک نیست بلکه توزیع نامتوازن است.

وی با اشاره به اینکه در رشته‌های تخصصی مانند جراحی قلب کودکان لیست انتظار بالای ۲ سال است، گفت: این رشته بسیار سخت است. سختی رشته باید دریافتی و مشوق‌های متناسب داشته باشد. این جذابیت نه در تعرفه گذاری ما وجود دارد نه در مشوق‌های تسهیل گر برای ادامه تحصیل.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: در بخشی از این مسائل باید با فرهنگ مردم هم همخوانی اتفاق بیافتد. در کدام کشور دنیا فرد به محض بیماری به بالاترین سطوح درمانی دسترسی دارد، این چیزی است که بر خلاف اصول اولیه اقتصاد سلامت است.

وی گفت: در مکانیزم تعرفه گذاری باید تعرفه تشویقی لحاظ کنیم. همانطور که در کشور‌های مختلف عدد و رقم مختلف وجود دارد.

لاری پور تاکید کرد: در حال حاضر تعرفه گذاری کاملاً دستوری توسط دولت است در صورتی‌که دنیا یک مکانیزم تعرفه گذاری دارد و باید از آن پیروی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب