دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1403 - 17:49

شاعران از شعر نیمایی در بیان شخصیت حضرت علی اکبر(ع) بهره بگیرند

شاعران از شعر نیمایی در بیان شخصیت حضرت علی اکبر(ع) بهره بگیرند
مشاور فرهنگی استاندار یزد تأکید کرد: جوانان و شاعران از ظرفیت بالای شعر نیمایی برای بیان شخصیت حضرت علی اکبر(ع) بهره بگیرند.
کد خبر : 932022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از یزد، عالیه مهرابی مشاور فرهنگی استاندار یزد در نخستین پیش نشست جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر با عنوان کارگاه شعر نیمایی که با حضور اساتید، شاعران و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد از برگزاری کارگاه شعر نیمائی به همراه پیش نشست جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر(ع) با حضور شاعران و با مشارکت خانه شعر و ادب یزد در دانشگاه آزاد اسلامی یزد خبر داد.

استاد دانشگاه، شاعر و مشاور فرهنگی استاندار  گفت: این نشست بوجود آورنده انگیزه برای شاعران در بیان فضایل اهل بیت به خصوص حضرت علی اکبر (ع) است.

 مهرابی ادامه داد: این کارگاه فرصتی برای شاعران جوان فراهم کرد، تا با تکنیک‌ها و مضامین شعر نیمائی آشنا شده و در فضایی نشات گرفته از فضایل اهل بیت آثار خود را ارائه کنند.

وی افزود: علاوه بر این، دکتر علی داودی که از اساتید شعر و ادب فارسی است به بیان ویژگی‌های شعر نیمایی و تمایز آن با دیگر شعر‌ها پرداخت و خواستار بهره گیری از پتانسیل این سبک در آثار جشنواره شد.

مشاور فرهنگی استاندار تاکید کرد: چنین نشست‌هایی با حضور شاعران جوان و ادبا، به گفتمان فرهنگی و هنری در مورد جایگاه شعر در جامعه و بهره گیری از آن در خلق آثار ماندگار در جشنواره علی اکبر کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب