دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اختتامیه جشنواره ملی سرود فجر عنوان شد؛

دورخیز جشنواره سرود برای بین‌المللی شدن

دورخیز جشنواره سرود برای بین‌المللی شدن
حامد جلیلی دبیر جشنواره سرود فجر گفت: امیدواریم جشنواره آغازی بر نگرش حرفه‌ای و تخصصی این جریان حرفه‌ای باشد، ما دنبال جشنواره سرود بین‌المللی هستیم و انشالا به آن برسیم.
کد خبر : 932016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود فجر با حضور امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و دبیر جشنواره، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد الهیاری مدیرعامل بنیاد رودکی و داوران و گروه‌های سرود شرکت کننده در جشنواره سرود ساعتی پیش، بیست و ششم شهریور ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا حامد جلیلی دبیر جشنواره پشت تریبون قرار گرفت و در صحبت‌هایی با تشکر از گروه‌های شرکت کننده در جشنواره و داوران گفت: دفتر سرود یک سال پس از روی کار آمدن رئیس جمهور شهید تاسیس شد رهبر انقلاب بار‌ها به استفاده از ظرفیت سرود تاکید داشتند و تاسیس این دفتر هم به دلیل عمل به منویات ایشان بود.

وی در ادامه افزود: تغیییر ذائقه شنیداری به سمت سرود رویکرد ما بود به‌طوری که سرود در سبد خانواده‌ها قرار بگیرد تا سرود به مثابه هوای تازه در دل جامعه نقش ایفا کند، ما در دفتر سرود تلاش کردیم به ارتقای کیفی سرود بپردازیم.

وی اظهار کرد: ما معتقدیم اگر مربی سرود تخصصش را ارتقا دهد و با تخصص گروهش را رهبری کند، سطح کیفی سرود افزایش می‌یابد از سوی دیگر برای زیرساخت‌های سرود تلاش می‌کنیم. آنچه از آن غفلت شده حل برخی دغدغه‌های سرودی هاست آن‌ها خالصانه و بدون چشمداشت تلاش کردند و حمایت نشدند و شخصی خیلی هایشان تلاش کردند.

جلیلی یاداور شد: انشالا اهالی سرود وهنرمندان از مزیت‌های صندوق اعتباری هنر استفاده کنند. جشنواره موسیقی فجر سال ۶۴اولین بار فعالیتش را آغاز کرد و بعد با همین عنوان از دوره پنجم یعنی جشنواره موسیقی فجر به فعالیتش ادامه داد، هم این سال‌ها عرصه تنگ شد و حضور سرودی‌ها حذف شد، از سال ۱۴۰۱ ما با مبانی زیرساختی تلاش کردیم سرود برگردد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم جشنواره آغازی بر نگرش حرفه‌ای و تخصصی این جریان حرفه‌ای باشد، عنوان کرد: ما دنبال جشنواره سرود بین‌المللی هستیم و انشالا به آن برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب