دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1395 - 16:40

پیشروی نیروهای عراقی در اطراف موصل

نیروهای عراقی موفق شدند دو روستا را در نزدیکی موصل از داعش پس بگیرند.
کد خبر : 93192

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، در حالی که ائتلاف به رهبری آمریکا اقدامات خود علیه پیکارجویان داعش را در چند جبهه در نقاط مختلف خلافت خودخوانده این گروه تشدید کرده، نیروهای عراقی روز یکشنبه پیشروی‌هایی را در جبهه موصل مقابل داعش به دست آوردند.


مقامات حاضر در عملیات گفتند، نیروهای عراقی با استفاده از تانک و خودروهای زرهی و تحت پوشش حملات هوایی و آتش توپخانه نیروهای ائتلاف، به سمت روستای حاج علی پیشروی کرده و در مسیر حرکت خود یک روستای دیگر را آزاد کرده‌اند.


یک افسر عراقی که از روستای تازه آزاد شده خرایب جبر در نزدیکی حاج علی سخن می گفت، اظهار داشت: «در ابتدا آنها مقاومت کردند، اما وقتی نیروها را دیدند عقب نشستند.»


حاج علی در کرانه شرقی رودخانه دجله واقع شده و در آن یک فرودگاه قرار دارد که می‌تواند در عملیات‌های آینده برای آزادسازی موصل که در 60 کیلومتری شمال این منطقه واقع است، مفید واقع شود.


گروه داعش 2 سال پیش با اشغال موصل خلافت خودخوانده‌ای را در مناطقی که در بخش‌هایی از عراق و سوریه تصرف کرده بود اعلام کرد، اما در ماه‌‌های اخیر با افزایش فشارها، بخش‌هایی از مناطق تحت تصرف خود را از دست داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته