دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو شورای عالی نظام پرستاری مطرح کرد؛

حقوق و مزایا مهم‌ترین خواسته پرستاران

حقوق و مزایا مهم‌ترین خواسته پرستاران
عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: مهم‌ترین خواسته پرستاران این است که حقوق و مزایای جامعه پرستاری افزایش یابد تا پرستاران درگیر مشکلات معیشتی نباشند.
کد خبر : 931800

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری انا، فرهاد کُرد، درباره مطالبات و خواسته‌های پرستاران اظهار کرد: جامعه پرستاری از وعده‌هایی که به آنها داده می‌شود خسته شده است. حال عمومی پرستاران خوب نیست بنابراین باید وزارت بهداشت به مطالبات پرستاران توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: اضافه کار اجباری با مبلغ پایین ساعتی ۲۵ هزار تومان جزو دغدغه‌های مهم پرستاران است که در صحبت‌های رئیس جمهوری نیز مطرح شد. امیدواریم با توجه ویژه رئیس جمهور و روی کار آمدن وزیر بهداشت این مشکل قدیمی نیز کاملاً حل شود.

کُرد با تأکید بر لزوم اجرای قوانین حوزه پرستاری ادامه داد: وزارت بهداشت باید برنامه جامعی برای اصلاح امور پرستاری تدوین و ابلاغ کند، اما لازمه آن این است که لوایحی در مجلس شورای اسلامی مطرح شود. مسئله مطالبات پرستاران باید در اولویت مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. مشکلات جامعه پرستاری دغدغه امروز پرستاران نیست بلکه سال‌هاست این مشکلات در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ریشه دارد.

وی، اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی از مطالبات مهم جامعه پرستاری عنوان و تصریح کرد: پس از ۱۵ سال پیگیری سازمان نظام پرستاری، تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دولت قبل اجرایی شد، اما این قانون و شیوه اجرای آن ایرادات فراوانی دارد برای مثال در احصای درآمد و بازتوزیع مشکل وجود دارد و گاهی نیز شاهد اعمال سلیقه دانشگاه‌ها در نحوه اجرای قانون هستیم؛ در عین حال توزیع منابع این قانون به صورت شفاف انجام نمی‌شود و این حلقه‌های مفقوده باید به زودی برطرف شود.

کُرد افزود: مهاجرت پرستاران یکی از معضلات مهم حوزه پرستاری است که با آن روبرو هستیم. نیرو‌های انسانی سرمایه‌هایی هستند که به ارتقا و پیشرفت کشور کمک می‌کنند. اگر جلوی مهاجرت پرستاران گرفته نشود در آینده مجبور هستیم از کشور‌های همسایه پرستار وارد کشور کنیم بنابراین ضروری است وزارت بهداشت هرچه زودتر فکری به حال تأمین نیروی انسانی و جلوگیری از مهاجرت کند.

بازرس شورای عالی نظام پرستاری خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار پرستاران با ایشان، تأکید کردند که نیرو‌های فعال در دوران کرونا جذب شوند و امنیت شغلی داشته باشند، اما هنوز همه نیرو‌های طرحی زمان کرونا، استخدام نشده‌اند و وعده وزیر بهداشت وقت برای جذب این پرستاران محقق نشد این مسئله باعث کاهش انگیزه خدمت این پرستاران شده است و بنابراین سازمان امور استخدامی کشور باید هر چه سریع‌تر مجوز جذب این پرستاران را صادر کند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: در مجموع مهم‌ترین خواسته پرستاران این است که حقوق و مزایای جامعه پرستاری افزایش یابد تا پرستاران درگیر مشکلات معیشتی نباشند و بتوانند ذهن خود را صرفاً بر ارائه خدمات درمانی مناسب به بیماران متمرکز کنند.

کُرد با انتقاد از نحوه اجرای فوق العاده خاص، افزود: فوق العاده خاص تبدیل به فوق العاده عام شده است؛ این امتیاز به نام گروه پرستاری اجرا شد، اما شامل حال بسیاری از افراد نیز شد. باید این مبلغ با ضریب مناسب در حکم همکاران پرستار دیده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرستاران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب