دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1395 - 18:47

دیلی‌تلگراف: بشار اسد اسامی تروریست‌های خارجی را به انگلیس داد

رئیس‌جمهوری سوریه فهرستی از اسامی عناصر خارجی گروه داعش را در اختیار دو نماینده انگلیسی قرار داد.
کد خبر : 93180

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی ساندی تلگراف امروز یکشنبه نوشت: «بشار اسد فهرستی از صدها تروریست خارجی عضو گروه داعش را به دو نفر از اعضای پارلمان انگلیس داده است.»


این دو نماینده انگلیسی، چند ماه پیش بنا به دعوت بشار اسد به سوریه سفر کرده بودند.


به‌نوشته ساندی تلگراف، این فهرست دربردارنده اسامی 25 انگلیسی متهم به وابستگی به داعش است که تاکنون 14 نفر از آنان کشته شده‌اند. ازجمله این کشته شدگان، دو برادر از شهر برایتون هستند که دوسال پیش به سوریه سفر کرده بودند.


بقیه اعضای این فهرست که تعدادشان 11 نفر است، هنوز زنده هستند و ازجمله آنان پنج زن و درصدر آنان زنی به نام «خدیجه دار» است که مسئولان نظام سوریه وی را اولین زن خارجی می‌دانند که به داعش پیوسته است.


ازجمله زنانی که نامش در این فهرست آمده است، «سالی جونز» است که به اسلام گرویده و مادر دو کودک است که یکی از آن‌ها را با خود به سوریه برده است.


درگزارش این روزنامه آمده است که این فهرست همچنین شامل نام «محمد اموازی» یا جان جهادی معروف به جلاد داعش است.


این روزنامه همچنین نوشت: «افشای این فهرست‌ها، نشان دهنده احتمال وجود ارتباط میان لندن و دولت اسد دست‌کم درباره موضوعات اطلاعاتی است.»


این درحالی است که ریاست‌جمهوری سوریه هنوز هیچ اظهارنظری درباره تحویل فهرست اسامی تروریست‌ها به اعضای پارلمان انگلیس نکرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته