دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1403 - 13:35

راهنمای خرید لوازم جانبی موبایل

راهنمای خرید لوازم جانبی موبایل
تصور کنید در یک روز بارانی در خیابان قدم می‌زنید، از موزیک موردعلاقه خود لذت می‌برید، گوشی در دستان شما قرار دارد و با خیال آسوده به مسیر خود ادامه می‌دهید، اما ناگهان گوشی از دست شما لیز می‌خورد و کف خیابان با یک گوشی رو‌به‌رو می‌شوید که صفحه نمایش آن آسیب دیده است و احتمالاً به‌خوبی کار نمی‌کند.
کد خبر : 931793

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌تصور کنید در یک روز بارانی در خیابان قدم می‌زنید، از موزیک موردعلاقه خود لذت می‌برید، گوشی در دستان شما قرار دارد و با خیال آسوده به مسیر خود ادامه می‌دهید، اما ناگهان گوشی از دست شما لیز می‌خورد و کف خیابان با یک گوشی رو‌به‌رو می‌شوید که صفحه نمایش آن آسیب دیده است و احتمالاً به‌خوبی کار نمی‌کند. برای جلوگیری از چنین اتفاقات ناگواری، همه ما می‌دانیم که خرید لوازم جانبی موبایل که از مقاومت و کیفیت بالایی هم برخوردارند، تا چه اندازه حائز اهمیت است. ازآنجاکه گلس و محافظ صفحه نمایش موبایل و خرید هندزفری بلوتوثی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین لوازم جانبی گوشی‌های موبایل هوشمند به‌شمار می‌روند، برای تجربه خریدی امن و ماندگار، در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین محصول را برای گوشی خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید گلس و محافظ صفحه نمایش

صفحه ‌نمایش گوشی‌ها بسیار حساس است و ممکن است با کوچک‌ترین ضربه آسیب ببیند، بشکند یا از کار بیفتد. همچنین، به‌مرور زمان خراش و خط‌های ریزی روی صفحه ظاهر می‌شوند. ازآنجاکه سنسورهای لمسی نیز روی صفحه قرار دارند، وارد شدن فشار به آن‌ها ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکردشان شود، اما استفاده از یک گلس محافظ می‌تواند از بروز تمام این مشکلات جلوگیری کند.

اولین چیزی که هنگام خرید لوازم جانبی موبایل به سراغ آن می‌رویم، خرید گلس و محافظ صفحه نمایش گوشی است. گلس فول یا تمام صفحه به‌طور کامل صفحه‌ نمایش را پوشش می‌دهد. برای گوشی‌هایی که لبه‌های خمیده دارند، استفاده از گلس خمیده ضروری است. این گلس‌ها از چسب خاصی برخوردارند که پس از جدا کردن، هیچ اثری از چسب روی صفحه باقی نمی‌ماند. همچنین، نوع دیگری از گلس به نام دورچسب نیز وجود دارد که چسب فقط در لبه‌های آن استفاده می‌شود. انواع مدل‌های گلس گوشی در بازار موجود هستند که از پرفروش‌ترین‌ آن‌ها می‌توان به مدل‌های زیر اشاره کرد:

گلس شیشه‌ای

این گلس‌ها از جنس شیشه هستند که می‌توان گفت جزو محافظ‌های صفحه نمایش نسبتاً ضخیم به‌شمار می‌روند. گلس شیشه‌ای کاملاً ساده و بسیار شفاف است که نور را بازتاب می‌کند. برای افرادی که اغلب بیرون از خانه کار می‌کنند، خرید گلس و محافظ صفحه نمایش از جنس شیشه ممکن است انتخاب مناسبی نباشد.

گلس حرارت‌دیده

در هنگام خرید لوازم جانبی موبایل با نوع جدیدی از گلس‌ها آشنا خواهید شد که تحت‌عنوان گلس حرارت‌دیده شناخته می‌شوند. این نوع گلس‌ها با وجود این‌که از جنس شیشه ساخته شده‌اند، اما شیشه‌ به‌کاررفته در آن‌ها به گونه‌ای تولیدشده است که مقاومت بسیار بیشتری نسبت‌به شیشه‌های معمولی در برابر ضربه دارد.

گلس سرامیکی

گلس سرامیکی از مواد پلاستیکی شامل پلی‌کربنات (PC) و ترپلاستیک پلی‌ یورتان (TPU) همراه با مواد دیگری ساخته شده است. گلس‌های سرامیکی به صورت مناسب از صفحه نمایش گوشی در برابر خط و خش محافظت می کنند ولی با توجه به انعطاف پذیری که دارند بجای جذب ضربه آنرا به نمایشگر گوشی انتقال دهد.

گلس پلاستیکی

گلس پلاستیکی شفافیت بسیار کمتری نسبت‌به سایر مدل‌ها دارد و کدرتر است؛ ازاین‌رو، استفاده از این نوع گلس معمولاً سبب کاهش کیفیت و وضوح تصویر خواهد شد، اما ازآنجاکه پلاستیکی هستند، مقاومت نسبتاً خوبی دارند.

مهم‌ترین نکات در هنگام خرید گلس و محافظ صفحه نمایش گوشی

در هنگام خرید لوازم جانبی موبایل، به‌خصوص گلس گوشی که نقش مهمی در حفظ امنیت آن دارد، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کیفیت بالای چسب گلس: محافظت از تمام صفحه نمایشگر گوشی در برابر ضربات و خط‌و‌خش، بسیار مهم است. همچنین، گلس باید به‌راحتی توسط کاربر نصب شود و چسب آن ضعیف نشود.

  • قابلیت ضربه‌گیری گلس: مقاومت گلس در برابر ضربات و جلوگیری از ضعیف شدن تاچ صفحه نمایش از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • عدم اختلال در نور و وضوح تصویر: گلس نباید انتقال نور نمایشگر را مختل کند و وضوح تصویر را کاهش دهد.

راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی

هندزفری‌های بلوتوثی خیلی زود توانستند جای هندزفری‌های قدیمی و سیمی را بگیرند و به یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی موبایل تبدیل شوند. زمانی که قصد خرید لوازم جانبی موبایل را دارید، همان‌طور که برای خرید گلس و محافظ صفحه نمایش گوشی باید به نکات مهمی توجه داشته باشید، خرید هندزفری بلوتوثی باکیفیت نیز نیازمند توجه به چند فاکتور اساسی است. در هنگام خرید، این عوامل را حتماً بررسی کنید:

  • نوع طراحی بدنه هندزفری: هندزفری‌های بلوتوثی در سه مدل تک گوش، گردنی و دوتایی در بازار موجود هستند. اغلب کاربران مدل دوتایی را ترجیح می‌دهند، اما معمولاً در قیمت‌های پایین‌تر، این مدل‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. در کل، برای بازه قیمتی اقتصادی، هندزفری‌های بلوتوثی گردنی گزینه مناسب‌تری هستند.

  • نوع طراحی سری هندزفری: پس از انتخاب بین هندزفری بلوتوثی گردنی یا هندزفری TWS، گام بعدی بررسی طراحی و نوع گوشی‌های هندزفری است. توجه به نوع سری‌ها و نحوه قرارگیری آن‌ها در گوش اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اگر اندازه یا شکل هندزفری با گوش شما همخوانی نداشته باشد، ممکن است در استفاده طولانی‌مدت باعث ناراحتی شما شود.

  • کیفیت پخش صدا: در هنگام خرید لوازم جانبی موبایل به‌ویژه هندزفری‌ها، به سراغ مدل‌هایی بروید که از کیفیت صدای خوبی برخوردارند؛ اما به‌طور کلی، کیفیت صدای خوب تا حد زیادی به انتظارات شما از هندزفری بستگی دارند.

  • کیفیت مکالمه: یکی از عوامل مهم در انتخاب هندزفری بی‌سیم، کیفیت مکالمه است. اگر تماس‌های شما کوتاه هستند و کیفیت مکالمه برایتان اولویت بالایی ندارد، نیازی به صرف هزینه زیاد نخواهید داشت.

  • باتری و شارژدهی: مهم‌ترین نقطه ضعف هندزفری بلوتوثی در مقایسه با هندزفری سیمی، نیاز به شارژ و باتری است. معمولاً هندزفری‌های بلوتوثی دوتایی به‌دلیل داشتن باکس همراه، قدرت شارژدهی بهتری نسبت‌به باقی مدل‌ها دارند. اما در کل، باتری‌های بزرگ‌تر باعث سنگین‌تر شدن وزن جعبه هندزفری می‌شوند.

این موارد از مهم‌ترین عواملی هستند که در هنگام خرید هندزفری بلوتوثی به شما کمک خواهند کرد تا انتخاب بهتری در میان تنوع بی‌نظیر مدل‌های موجود در بازار داشته باشید.

موبایلستون مرجع خرید لوازم جانبی موبایل

فروشگاه اینترنتی موبایلستون (mobilestoon.com) به‌لطف عرضه محصولات باکیفیت و اورجینالی نظیر قاب و کاور گوشی موبایل، گلس و محافظ صفحه نمایش، شارژر و کابل موبایل، هندزفری بلوتوثی، هندزفری سیمی، پاوربانک (شارژر همراه)، ساعت هوشمند، انواع مبدل و رابط و سایر لوازم جانبی مختص گوشی‌های همراه، همواره خیال کاربران را از در اختیار داشتن انواع تجهیزات الکترونیکی اصل راحت ساخته است.اگر به‌دنبال خرید هندزفری بلوتوثی یا خرید گلس و محافظ صفحه نمایش گوشی باکیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم به‌سراغ فروشگاه لوازم جانبی موبایلستان بروید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب