دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تزریق ۸.۲ همت اعتبار به حوزه دارو

تزریق ۸.۲ همت اعتبار به حوزه دارو
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر پرداخت ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز تخصیص یافته که امیدواریم به زودی پرداخت شود.
کد خبر : 931764

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی افزود: ارز دارو در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵ میلیارد بود که بخشی از آن برای تأمین واکسن کرونا و بخشی نیز برای دارو و تجهیزات پزشکی بود، در سال ۱۴۰۱ این میزان تغییری نداشت، در سال ۱۴۰۲ سهمیه ارزی ۴ میلیارد دلار بود که در سال ۱۴۰۳ به ۳.۵ میلیارد کاهش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اصلاح سیاست ارزی نیاز به نقدینگی و تسهیلات ارزی و ریالی دارد که مطالبات حوزه دارو نیز باید از سوی سازمان‌های بیمه گر پرداخت شود، ادامه داد: شرکت‌های دارویی اذعان دارند که مشکل اصلی تأمین نقدینگی است که خوشبختانه با دستور رئیس جمهور ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و پخش پرداخت شد.

وی افزود: تخصیص ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده که امیدواریم به زودی تأمین اعتبار شود.

محمدی گفت: از مصوبات خوب دولت انتقال بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بودجه عمومی بود که بار‌ها قبلاً اعلام کرده بودیم منابع دارو باید از هدفمندی جدا شود و منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شود که با دستور رئیس جمهور و تصویب هیأت وزیران بخش اعظمی از منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه خودکفایی از نقاط قوت صنعت دارو در کشور است، اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم صنایع دارویی آسیب ببینند و با پیگیری تسهیلات ریالی و نقدینگی کمک می‌کنیم که این حوزه تقویت شود. در پایان سال ۱۴۰۲ روند تولید در بسیاری از شرکت‌ها رشد مثبت داشته و امیدواریم با پیگیری مستمر وزیر بهداشت و رئیس جمهور که پزشک و مسلط به حوزه سلامت هستند، مشکلات حوزه دارو مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب