دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانش‌آموزان استثنایی دهاقانی با دسترنج خود به استقلال مالی می‌رسند

دانش‌آموزان استثنایی دهاقانی با دسترنج خود به استقلال مالی می‌رسند
آموزشگاه استثنایی میلاد دهاقان، متشکل از ۲۹ دانش‌آموز استثنایی فعالیت می‌کند که از این تعداد، ۲۶ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۴ دانش‌آموز در مقطع هنرستان کاردانش در رشته «کمک باغبانی» مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر : 931709

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آموزشگاه استثنایی میلاد دهاقان، متشکل از ۲۹ دانش‌آموز استثنایی فعالیت می‌کند که از این تعداد، ۲۶ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۴ دانش‌آموز در مقطع هنرستان کاردانش در رشته «کمک باغبانی» مشغول به تحصیل هستند. این مدرسه به عنوان یکی از مراکز آموزشی ویژه، به دانش‌آموزان با نیازهای خاص خدمات آموزشی ارائه می‌دهد و گام هایی مؤثر را در توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برداشته است.

قرقانی مدیر آموزشگاه استثنایی میلاد، در خصوص احداث گلخانه آموزشی این مدرسه گفت: این گلخانه با متراژ ۱۸۰ متر و با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال احداث شده است. وی افزود:نوع کاشت به صورت هیدروپونیک انجام می‌شود و پیش از شروع، با گلخانه‌داران و افراد متخصص مشاوره‌های گسترده‌ای در زمینه احداث و نوع کاشت داشتیم.

قرقانی خاطر نشان کرد: در مرحله ابتدایی، با کاشت سه محصول فلفل دلمه، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی فعالیت خود را آغاز کردیم و تاکنون حدود ۳۰ میلیون ریال از فروش محصولات درآمد کسب شده و هدف بعدی ما بررسی و کاشت محصولاتی با درآمدزایی بالاتر است.

حاج خدابخشی از دانش‌آموزان مدرسه استثنایی میلاد درباره تأثیرات مثبت گلخانه آموزشی گفت: این کار خیلی خوب بوده و باعث شده که ما احساس کنیم در آینده دیگر وابسته به جیب پدر و مادر نخواهیم بود. وی افزود:با یادگیری مهارت‌های کشاورزی در این گلخانه، به استقلال مالی نزدیک‌تر می‌شویم و می‌توانیم خودمان کار کنیم و کسب درآمد کنیم و این تجربه به ما کمک می‌کند تا برای آینده‌ای بهتر آماده شویم و احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم.

قاسمیان رئیس آموزش و پرورش منطقه دهاقان با اشاره به اجرای پروژه گلخانه آموزشگاه میلاد گفت: این گلخانه با همکاری خیرین و سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان احداث شده و در نظر دارد در آینده محصولات با درآمدزایی بالاتری تولید و به بازار عرضه کند. همچنین، چهار دانش‌آموز در رشته کاردانش کشاورزی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند و از طریق این پروژه، به‌صورت عملی با حوزه‌های مختلف شغلی آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: با این پروژه گلخانه آموزشی در مدرسه استثنایی میلاد یکی از نمونه‌های موفق در راستای توسعه مهارت‌های شغلی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه است. در این طرح، هدف اصلی فراهم کردن محیطی واقعی برای یادگیری و توسعه مهارت‌های عملی، به ویژه در زمینه کشاورزی است. با احداث گلخانه به متراژ ۱۸۰ متر و سرمایه‌گذاری ۲٫۴ میلیارد ریال، این پروژه فرصتی بی‌نظیر برای دانش‌آموزان فراهم آورده تا تحت نظارت دبیر مربوطه، با روش‌های کاشت هیدروپونیک، به تولید محصولات کشاورزی نظیر فلفل دلمه، گوجه فرنگی و توت فرنگی بپردازند.

وی گفت: از جمله اهداف اصلی این پروژه می‌توان به آموزش عملی مهارت‌های کشاورزی، افزایش انگیزه و علاقه به یادگیری و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌توان اشاره کرد.

گفتنی است مدرسه استثنایی میلاد دهاقان با ۲۹ دانش‌آموز فعالیت می‌کند که از این تعداد، ۲۶ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۴ دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در رشته کمک باغبانی مشغول به تحصیل هستند. این مدرسه به عنوان یکی از مراکز آموزشی ویژه، به دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب