دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1403 - 07:43

توجه به توسعه‌ مدارس سما در مناطق محروم اولویت دانشگاه آزاد

توجه به توسعه‌ مدارس سما در مناطق محروم اولویت دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استلان گیلان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در سال‌های اخیر، توجه به توسعه‌یافتگی مدارس سما در مناطق کم‌بهره و محروم است.
کد خبر : 931695

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «توسعه مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه اشرفیه» با حضور مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آستانه اشرفیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست با قدردانی از حمایت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان در رفع موانع و مشکلات مدارس سما در استان گیلان گفت: شهرستان آستانه اشرفیه به‌دلیل نداشتن زیرساخت‌های موجود در امر گسترش آموزش عالی در این شهرستان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در کمک به ارتقای جایگاه تحصیلی در شهرستان دارد.

مهم‌ترین برنامه دانشگاه آزاد توجه به توسعه‌یافتگی مدارس سما در مناطق محروم است

ملکی چوبری افزود: بررسی و سنجش سطح توسعه‌یافتگی و تبیین شکاف بین شهرستان‌های استان گیلان به‌لحاظ برخورداری از شاخص‌های آموزشی بوده و یکی از شاخص‌های اساسی برای طبقه‌بندی انواع نابرابر‌های آموزشی است و در این نوع نابرابری، بهره‌مندی فرد از آموزش و پرورش به‌دلیل ویژگی‌های محل زندگی‌اش محدود می‌شود.

وی افزود: کنترل این ویژگی‌ها به‌وسیله افراد امکانپذیر نیست، حق آنان برای دریافت آموزش برابر تحت‌الشعاع تهدید‌ها و فرصت‌های بیرونی قرار می‌گیرد و شواهد موجود درباره نابرابر‌های منطقه‌ای آموزش، یکی از چالش‌های جدی نظام‌های آموزشی از جمله در ایران به شمار می‌آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استلان گیلان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان طی سال‌های اخیر، توجه به توسعه‌یافتگی مدارس سما در مناطق کم‌بهره و محروم بوده؛ از این رو، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان علاوه بر رسالت اصلی خود مبنی بر توسعه مدارس سما در شهرستان مناسب به احداث و تجهیز مدارس در مناطق کمتر توسعه یافته اقدام کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب