دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 16:19

برگزاری دوره dba با مدرک وزارت علوم در موسسه هفتاد

برگزاری دوره dba با مدرک وزارت علوم در موسسه هفتاد
DBA یک دوره مرتبط با ارتقا مهارت‌های مهم کسب‌وکار از جمله مهارت‌های رهبری، مدیریتی و مهارت روبه‌رو شدن با چالش‌ها به‌شمار می‌رود.
کد خبر : 931673

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،DBA یک دوره مرتبط با ارتقا مهارت‌های مهم کسب‌وکار از جمله مهارت‌های رهبری، مدیریتی و مهارت روبه‌رو شدن با چالش‌ها به‌شمار می‌رود. این مدرک به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به بالاترین کیفیت قابل ارتقا برسانند. همچنین مهم‌ترین هدف DBA بهبود و توسعه مهارت‌های مدیریتی و رهبری مدیران کسب‌وکار به‌حساب می‌آید. علاوه‌بر این، DBA با مفاهیم مخصوص به خود استراتژی‌ها و راه‌حل‌های مفیدی برای پیشرفت و دستیابی به موفقیت ارائه می‌دهد.

گذشته از این، این رشته مدیریتی مرتبط با کسب‌وکار علاوه‌بر ارتقای آگاهی و سواد آکادمیک، به معرفی و تدریس راه‌کارهای عملی پرفایده برای همه نوع کسب‌وکار پرداخته است. در ادامه DBA و دوره‌های آموزش آن را بیشتر بررسی می‌کنیم.

 DBA یا دکترای مدیریت بازرگانی چیست؟

واژه DBA فرم مخفف شده کلمه انگلیسی Doctor of Business Administration محسوب می‌شود که معنای آن دکترای مدیریت بازرگانی یا کسب‌وکار است. همچنین برنامه آموزشی کلاس‌های دوره DBA مباحث و مفاهیم تئوری و عملی ارائه می‌دهد. همچنین دوره‌ آموزش DBA یک رشته تحصیلی در دانشگاه محسوب نمی‌شود؛ اما شرکت در این دوره و دریافت مدرک DBA از طریق ثبت‌نام در مراکز و موسسه‌های آموزشی «مانند موسسه عالی هفتاد» انجام می‌گیرد.

 بنابراین، گذراندن این دوره برای مدیران و صاحبان تمامی کسب‌وکارها مفید و تاثیرگذار محسوب می‌شود. به‌طوری که برنامه‌های DBA برای مدیران ارشد یا دیگر متخصصان تجاری با سابقه در نقش‌های مدیریتی و رهبری طراحی شده‌اند.

همانطور که گفتیم لغت DBA از مخفف کردن کلمه Doctor of Business Administration «دکترای مدیریت کسب‌‌وکار» ایجاد شده است. بااین‌حال، این دوره یک رشته تحصیلی دانشگاهی نیست؛ اما امکان شرکت در دوره DBA  از طریق شرکت در کلاس‌های معتبر DBA وجود دارد. همچنین مدرک دکترا یا PHD از طریق تحصیل در رشته‌های دانشگاهی دریافت می‌شود. بنابراین، مهم‌ترین تفاوت مدرک DBA و PHD در دانشگاهی بودن یا نبودن آن است. همچنین تفاوت دیگر این دو مدرک زمان آن به‌شمار می‌رود. به طوری که طول دوره DBA یک سال است؛ اما رشته‌های دکترای دانشگاهی چند سال طول می‌کشد.

آشنایی با دوره آموزشی DBA؛ ارزیابی چالش‌ ها و تلاش برای حل مشکلات کسب و کار

دوره DBA یا مدیریت عالی کسب و کار با هدف پرورش مدیر هایی برای بنگاه های خدماتی و تولیدی در بخش خصوصی، دولتی و تعاونی طراحی شده است.

آموزش‌های دوره‌های DBA در مورد اطلاعات نظری و عملی کسب‌وکار است. همچنین این دوره چالش‌ها و مشکلاتی را که در هر کسب‌و‌کار و در تمام نقش‌های مدیریتی رایج است مورد ارزیابی قرار می‌دهد. به‌گونه‌ای که برنامه‌های آموزشی  DBA شامل مفاهیمی در مورد چالش‌های حرفه‌ای و تجاری معاصر، مدیریت کسب‌و‌کار است که آگاهی از آن‌ها مهارت‌های مرتبط با مدیریت و رهبری کسب‌وکار را بهبود می‌بخشد. در ادامه نحوه دریافت مدرک DBA  در ایران را بررسی می‌کنیم.

دوره دی بی ای

دوره DBA موسسه عالی هفتاد؛ اعطای مدرک مورد تایید وزارت علوم

موسسه آموزش عالی آزاد هفتاد (https://haftad.org/) ارائه دهنده انواع دوره‌ها مدیریتی است. این موسسه آموزشی در سال 1381 با هدف افزایش نیروی متخصص در زمینه‌های ذکر شده، بهبود و ارتقا دانش‌ و مهارت‌‌، ایجاد فضای آموزشی با امکان دسترسی برای همه افراد شروع به کار کرد.

همچنین برگزاری دوره dba با مدرک وزارت علوم در موسسه هفتاد با به‌روزترین متد‌های آموزشی و برترین استادان با تجربه در این زمینه انجام می‌شود. این دوره آموزشی یک دوره یک‌ساله است که مهارت‌های مدیریتی و رهبری مرتبط با کسب‌وکار را ارتقا می‌دهد. دوره‌های DBA موسسه هفتاد به منظور پرورش مدیران کسب‌وکار با مهارت‌های بالا برای بنگاه‌های خدماتی یا تولیدی در بخش‌های گوناگون خصوصی، دولتی و تعاونی تشکیل شده است. همچنین گذراندن دوره دکترای مدیریت کسب‌وکار موسسه هفتاد در توسعه مهارت‌های مدیریتی، تحقیقاتی، تفکر و دید انتقادی موثر است. علاوه‌بر این، شرکت در این دوره به دستیابی به نگرشی جدید در بیزینس کمک می‌کند.

بنابراین، شرکت در دوره دکتری مدیریت کسب و کار مناسب مدیران و سهام‌داران کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط،علاقه‌مندان به دوره‌ها و فعالیت‌های مدیریتی است. همچنین این دوره روش‌های تدریس و مباحث استاندارد دنیا را با کمترین هزینه آموزش ارائه می‌کند. دوره DBA برای پیشرفت کسب‌وکار و سودآوری بیشتر تاثیرات مثبت می‌گذارد. همچنین دریافت مدرک قابل ترجمه رسمی و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکی مزیت‌های مهم شرکت در این دوره موسسه هفتاد است.

در دوره DBA موسسه هفتاد چه مباحث و سرفصل‌هایی تدریس می‌شود؟

علاوه‌بر موارد گفته شده، آموزش‌های دوره DBA موسسه هفتاد مهارت‌های مدیریتی و رهبری، مهارت‌های بازاریابی و جذب مشتری، مهارت‌های تفکر استراتژیک، مهارت‌های مدیریت منابع انسانی، مهارت‌های تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد که این مهارت‌های مدیریتی مرتبط با کسب‌وکار به کنترل و مدیریت بهتر شرایط و تصمیم‌گیری درست در موقعیت‌های بحرانی کمک کننده به‌شمار می‌رود. همچنین در دوره دکترای مدیریت بازرگانی مباحث تخصصی تدریس می شود.

در ادامه سر فصل‌های مورد ارائه در دوره DBA هفتاد را عنوان می‌کنیم.

  • اصول مذاکره پیشرفته: مذاکره، ارتباط در سازمان، زبان بدن، ابزارهای ارتباطی
  • تفکر سیستمی: تفکر سیستمی 1 تا 8
  • برند شخصی: ماهیت برندینگ شخصی
  • مدیریت سرمایه‌گذاری و بورس: فرا بورس، ساختار بورس، انواع معاملات، معاملات طلا، ابزار‌های بورس برای ترید، تابلو خوانی در بورس، ریسک در بورس
  • رهبری: الگو بودن  (Model The Way)، الهام بخش چشم اندازی مشترک  «Inspire a shared vision»، به چالش کشیدن فرآیندها  «Challenge the process» و...
  • مدیریت منابع انسانی: استخدام و مصاحبه، استعدادیابی و جانشین پروری،‌ مدیریت عملکرد کارکنان، مربی‌گری و...
  • مدل‌های کسب‌وکار: اجزای بوم کسب‌وکار، الگوی مدل کسب‌وکار، طراحی مدل کسب‌و‌کار، ایده پردازی، نمونه‌سازی، سناریو، قصه‌گویی یا داستان سرایی، تفکر تصویری، استراتژی، ارزیابی مدل‌های کسب‌و‌کار و...
  • حسابداری مدیریت پیشرفته: حسابداری مدیریت، حسابداری بهایابی سفارش کار، بهایابی مرحله‌ای، بهایابی مبتنی بر فعالیت، مدیریت بر مبنای فعالیت، بهای تمام شده- حجم- سود، تحلیل بهای تمام شده- حجم- سود و...
  • مدیریت رفتار سازمانی: کلیات رفتار سازمانی، انگیزش، نگرش و ارزش، احساسات و عواطف، ادراک، شخصیت، رهبری، فرهنگ سازمانی
  • حقوق کسب‌وکار: حقوق عمومی و حقوق خصوصی، عناصر تشکیل دهنده جرم، ادله اثبات دعوا، اسناد الکترونیک، قراردادها و...

بنابراین، سرفصل‌های مورد ارائه در کلاس‌های دوره یک‌ساله DBA موسسه هفتاد را در این بخش عنوان کردیم برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره جزئیات سرفصل‌ها و آگاهی بیشتر از دوره آموزشی DBA به وب‌سایت موسسه هفتاد مراجعه کنید.

بنابراین، دکترای مدیریت بازرگانی یا DBA دوره ارتقا دهنده مهارت‌های رهبری و مدیریت بیزینس محسوب می‌شود. تحصیل در این دوره با ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های DBA موسسه عالی هفتاد امکان پذیر است. همچنین دوره DBA موسسه هفتاد یک‌ساله است و در آن دانشجویان مطالب مهمی در زمینه مدیریت بیزینس، استراتژی‌های مفید، مهارت‌های تحلیل‌گری و دید انتقادی می‌آموزند. مطالب مورد ارائه در دوره DBA هفتاد به پیشرفت و دستیابی به اهداف حرفه‌ای کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند. برای دریافت مشاوره در رابطه با این دوره DBA موسسه آموزش عالی هفتاد می توانید باشماره 4000 35 22 021 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب