دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهمترین دغدغه مدال‌آوران المپیاد جهانی زیست‌شناسی چیست؟

مهمترین دغدغه مدال‌آوران المپیاد جهانی زیست‌شناسی چیست؟
دردودل‌های آرش صمدی، مدال‌آور المپیاد جهانی زیست‌شناسی در این گزارش آورده شده است تا با چالش‌ها و مشکلاتی که نخبگان کشور با آن مواجه هستند، بیشتر آشنا شویم.
کد خبر : 931668

آرش صمدی، دانش‌آموز علامه حلی یک تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: مدال نقره المپیاد زیست در سال دهم و طلای المپیاد زیست در سال یازدهم و طلای جهانی ۲۰۲۴ از کلاس هفتم را کسب کردم.

وی افزود: علاقه شرکت در المپیاد از سال هفتم که در مدرسه علامه یک حلی بودم، در من شکل گرفت. معلمان ما از همان سال هفتم متناسب با کتاب‌های مرجع به ما آموزش می‌دادند و بر کتاب‌های وزارت آموزش و پرورش مانور نمی‌دادند؛ لذا همین امر منجر به افزایش علاقه‌مندی در این زمینه شد.

هیچوقت از درس عربی متنفر نبودم

مدال‌آور المپیاد جهانی زیست ادامه داد: دانش‌آموزی نبودم که ریاضی را دوست نداشته باشم یا نسبت به عربی ابراز تنفر کنم. در طول سال تحصیلی معدل خوبی کسب می‌کردم. من در این مسیر قدم برداشتم، نه برای اینکه از درس‌های دیگر زده شده بودم، بلکه در کنار درس‌های دیگر به‌صورت تخصصی این موضوع را پیگیری می‌کنم.

آزمون آنلاین را در سال نهم آغاز کردم

صمدی با بیان اینکه المپیاد زیست را از سال نهم به‌صورت جدی دنبال کردم، ابراز کرد: آزمون آنلاین را در این سن شروع کردم و استرس زیادی برای من به همراه نداشت. سال دهم نیز المپیاد زیست را به شکل جداگانه آغاز کردیم. دو بخش در مدرسه علامه یک حلی تحت عنوان رد الف و ب وجود دارد. کسانی در رد الف حضور دارند که کنکور می‌خوانند و دانش‌آموزان المپیادی در رد ب حضور دارند.

میزان به‌روز بودن علم پزشکی را دوست دارم

وی با بیان اینکه مطالب زیست‌شناسی در رد ب به‌صورت تخصصی و جداگانه با نیم‌نگاهی به کتاب‌های وزارتی دنبال می‌شود، اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شد، تا دانش‌آموزان المپیادی به زندگی این‌چنینی عادت کنند. با این رویکرد در مرحله یک و دو آزمون سال دهم قبول شدم و مدال نقره سال دهم را کسب کردم. کسب مدال نقره از یک جهتی برای اخذ بخشی از سهمیه کنکور موجب دلگرمی من بود تا المپیاد را در سال‌های آتی نیز ادامه دهم و دست آخر طلای کشوری را از آن خود کردم و سال دوازدهم نیز با تشکیل تیم موفق به اخذ طلای جهانی ۲۰۲۴ شدم.

مدال‌آور المپیاد جهانی زیست ادامه داد: میزان به‌روز بودن علم پزشکی من را به ادامه تحصیل در این رشته ترغیب و تشویق می‌کند؛ اما گره‌هایی که در این مسیر وجود دارد عامل شک و تردید برای ادامه این راه است. بین رشته دندان‌پزشکی و پزشکی برای ادامه تحصیل تردید دارم؛ بعد علمی رشته دندان‌پزشکی بسیار کمرنگ است؛ اما شرایط جامعه و این رشته به‌طوری فرد را مجاب می‌کند که شک و تردید ایجاد شود؛ اما در وهله آخر علاقه خود را دنبال کردم، چراکه قرار است تمام زندگیم را در این کار به‌سر ببرم و درآمد تنها مولفه برای جلب رضایت من نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب