دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 13:38

کسب رتبه ۱۶۲ بانک پاسارگاد در میان ۱۰۰۰ بانک برتر جهان، افتخاری بی سابقه در نظام بانکی کشور

کسب رتبه ۱۶۲ بانک پاسارگاد در میان ۱۰۰۰ بانک برتر جهان، افتخاری بی سابقه در نظام بانکی کشور
بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در فهرست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۴ از طرف نشریه بنکر، با ۴۳ پله صعود به جایگاه بی‌سابقه ۱۶۲ جهان و ۱۲ خاورمیانه دست یافت.
کد خبر : 931621

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آخرین رتبه‌بندی مؤسسه بنکر که در ماه جولای ۲۰۲۴ منتشر شده است، بانک پاسارگاد به‌عنوان تنها بانک ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی موفقیت‌های بی‌نظیری را کسب نموده و موجب اهتزاز پرچم افتخار برای کشور عزیزمان شده است.

در این راستا بانک پاسارگاد با ۴۳ پله صعود نسبت به سال گذشته، جایگاه بی‌سابقه ۱۶۲ جهان و ۱۲ خاورمیانه را به خود اختصاص داد و در صدر فهرست بالاترین رشد سرمایه لایه یک در سطح خاورمیانه درخشید.  

علاوه بر این براساس معیار نرخ بازده سرمایه (ROC) با کسب بازده ۳۳.۷ درصدی رتبه دوم خاورمیانه و از نظر معیار نرخ بازده دارایی‌ها (ROA) با بازده ۲.۸ درصدی رتبه سوم خاورمیانه را کسب کرد.

گفتنی است کسب این افتخارات و جایگاه‌های شایسته در شرایط وجود تحریم‌های اقتصادی ظالمانه حاکم بر کشورمان و افت قابل توجه ارزش پول ملی میسر گردیده که نشان از توانمندی این بانک در عرصه بین‌المللی دارد. بانک پاسارگاد با تکیه بر سرمایه‌انسانی کارآمد، حمایت مستمر سهامداران و توان مالی خود به این موفقیت‌ها دست یافته است.  

گفتنی است در رتبه‌بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان که توسط نشریه بنکر صورت می‌پذیرد، بانک‌ها بر اساس شاخص‌های مالی کلیدی در بخش ترازنامه و صورت سود‌وزیان، سایر شاخص‌های مرتبط با تعداد مشتریان در بخش بانکداری خرد و شرکتی، کانال‌های پرداخت و تعداد کارکنان مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و نتیجه دقیقی از وضعیت آنها ارائه می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب