دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدمهدی طهرانچی:

ملتی که بتواند امروز را دریابد، آینده از آن اوست

ملتی که بتواند امروز را دریابد، آینده از آن اوست
نشست روسای دانشکده‌های موضوعی فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی با حضور «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 931596

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست روسای دانشکده‌های موضوعی فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی با حضور «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، «محمد علی‌اکبری» معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه ازاد اسلامی و «جمشید صباغ زاده» قائم مقام رئیس دانشگاه در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

طهرانچی در این نشست با ارائه مطالبی تفصیلی درخصوص «هوش مصنوعی؛ فرصتی در تهدید» پرداخت و تأکید کرد: ما امروز در یک مقطع حساسی قرار داریم که هم می‌تواند بیش از پیش تهدیدی برای ما باشد و هم می‌تواند یک فرصت برای ما باشد. ملتی که امروز را در نیابد، حتماً بردگی در پیش دارد و ملتی که بتواند امروز را دریابد، آینده از آن اوست. به همین دلیل لازم است در این زمینه تمام توان و تلاش خود را به کار بریم. 

در ادامه صباغ زاده با بیان اینکه موضوع فضای مجازی و هوش مصنوعی یکی از بحث‌های روز دنیا است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در این زمینه چندین بار تأکید داشته‌اند که به این موضوع بپردازید. همچنین دکتر طهرانچی نیز همواره و سال‌هاست دغدغه این کار را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی لازم است در این زمینه تلاش کنیم، چرا که اگر در این زمینه به موقع واکنش نشان ندهیم، هرگز نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، البته این موضوع در رأس توجه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است تا بتوانیم به افقی که مدنظر مقام معظم رهبری است در این زمینه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب