دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 12:25
رئیس هیئت فوتبال اصفهان در گفت و گو با آنا:

بیانیه فدراسیون در مورد اتفاقات بازی سپاهان و ملوان اشتباه بود/ توقف بازی برای وقتی است که فرد در ورزشگاه فوت کند

بیانیه فدراسیون در مورد اتفاقات بازی سپاهان و ملوان اشتباه بود  توقف بازی برای وقتی است که فرد در ورزشگاه فوت کند
رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: بیانیه ای که شب گذشته فدراسیون فوتبال در مورد اتافاقت بازی سپاهان و ملوان داد اشتباه بود.
کد خبر : 931591

علی طاهری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در مورد حادثه تلخ رخ داده روی سکوهای ورزشگاه فولاد شهر مبنی بر فوت یک هوادار ملوان عنوان کرد: این حادثه به شدت تلخ و آزاردهنده بود. جا دارد به جامعه فوتبالی به خصوص اهالی انزلی تسلیت بگویم. مسئولیت برگزاری مسابقات بخشی بر عهده هیئت فوتبال هر استان و بخش دیگر بر عهده باشگاه میزبان است. هیئت فوتبال به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال باید همکاری لازم را با عوامل اجرایی سازمان لیگ داشته باشد که این وظیفه را با به خوبی می دانیم. سپاهان هم به عنوان یک باشگاه حرفه ای که میزبانی های بزرگ و بین المللی را تجربه کرده به خوبی وظایفش را انجام داده است.

وی افزود: برای هر بازی طبق قواعد باید دو آمبولانس در کاسه ورزشگاه و یک آمبولانس بیرون ورزشگاه حضور داشته باشد و باشگاه سپاهان هم همان طور که با باشگاه ذوب آهن برای استفاده از ورزشگاه فولادشهر قرارداد بسته با یگان ویژه و همچنین اورژانس اصفهان قرارداد بسته بوده و هر سه آمبولانس با تجهیزات کامل در ورزشگاه حضور داشتند. باز تاکید میکنم که حادثه تلخ بوده و جای هیچ گونه بحثی ندارد اما ما نمی خواهیم توپ را در زمین همدیگر بیندازیم.

رئیس هیئت فوتبال اصفهان تاکید کرد: اگر بخواهیم موضوع را ریشه یابی دقیق کنیم شاید باید از زمان سوار شدن این هوادار فوت شده از انزلی تا رسیدن به بیماری زمینه ای که داشته اشاره کنیم و تا لحظه ای که دچار حمله قلبی شده است. زمانی که این اتفاق برای این هوادار رخ می دهد آمبولانسی که در گوشه کرنر قرار داشته فاصله کمی تا سکوهای هواداران ملوان داشته و آقای رفعتی ناظر بازی با اختیارات خود سریع اعلام می کند تا پزشکان به سکوها بروند.

طاهری ادامه داد: تکنسین آمبولانس مجهز به همه دستگاه های پزشکی بوده و بلافاصله بالا سر بیمار حاضر می شود. حتی یک بار عملیات احیا هم انجام می شود و سپس این فرد به بیمارستان شهید مطهری که نزدیک ورزشگاه فولادشهر است منتقل می شود. گویا در مسیر هم یک بار دیگر عملیات احیا انجام می شود و در نهایت متاسفانه این هوادار در بیمارستان جان خود را از دست می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از هواداران ملوان مصاحبه کرده اند که پزشک دیر بالا سر این هوادار آمده گفت: همه چیز در گزارش ناظر بازی قطعا موجود است. وقتی این اتفاق افتاد همه چیز طبق قواعد انجام شده. اگر هواداران ملوان هم صحبتی در این زمینه داشته اند قطعا از اتفاق رخ داده ناراحت بودند و در شرایط احساسی این حرف ها مطرح شده است. اگر ما می خواهیم حرف درست بزنیم باید طبق گزارش ها باشد نه اینکه سرمربی یا هوادار چه می گویند. از شب گذشته تا الان در فضای مجازی و رسانه ها پر شده از اخبار ضد و نقیض.

طاهری در خصوص اینکه نقد وارد شده چرا ناظر بازی وقتی این اتفاق افتاد بازی را متوقف نکرد، گفت: مگر نمی گوییم باید بر اساس قوانین جلو برویم؟ اولا که وقتی این حادثه رخ می دهد برای دقایقی بازی متوقف شد درثانی بیمار که در روی سکوها تمان نکرده بود تا ناظر بازی دستور به توقف بازی بدهد. این هوادار در بیمارستان فوت می کند. حدود دقیقه 70 بازی این اتفاق رخ می دهد. مجری تلویزیون که از لالیگا مثال می زند باید بداند که اگر اتفاقی در هر ورزشگاهی از دنیا رخ داده فرد در ورزشگاه فوت شده است. اینکه وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال دستور به رسیدگی داده اند کاملا درست است و باید هم گزارشات را ارسال کرد. گزارش هم فقط از سوی هیئت فوتبال نیست بلکه اورژانس، ناظر بازی، بیمارستان و یگان ویژه همگی باید گزارش های خود را ارائه کنند.

رئیس هیئت فوتبال اصفهان تاکید کرد: مگر ما در سطح محلات فوتبال را برگزار می کردیم که تجهیزات بخواهاد ناقص باشد؟ مگر اصفهان برای اولین بار بوده که میزبانی می کرده و نداند قوانین چیست؟ همه از سازمان لیگ تا عوامل داخل اصفهان می دانستند که این بازی حساس است و طبق همان حساسیت هم کارها جلو رفته است. ما حتی در لیگ سطح سه استان هم می خواهیم مسابقه ای را برگزار کنیم محال است بدون تجهیزات باشد.

وی دراین باره که فدراسیون شب گذشته عوامل برگزاری بازی را محروم کرده، گفت: این بیانیه فدراسیون اشتباه بود. وقتی هنوز گزارش ارگان ها نیامده چطور این تصمیم گرفته شده است. دوستان باید اجازه می دادند که گزارش ها برسد و در صورتی که در گزارش ها متوجه کم کاری یا قصور از سوی عوامل برگزار کننده دیدند تصمیم می گرفتند و حتی خاطی یا خاطیان را به اشد محکومیت روبرو می کردند. الان شرایطی شده که هر کسی یک مصاحبه می کند. از سمت ایفمارک یکی حرف میزند و دیگری از برخورد با خاطیان می گوید. اول باید مشخص شود خاطی وجود دارد یا خیر بعد این صحبت ها مطرح شود.

طاهری در پایان گفت: این اتفاق خیلی خیلی دردناک بود اما برخی صحبت ها جز اینکه فضای فوتبال ما را متشنج تر کند چیزی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب