دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 10:48

جشنواره «سرود نغمه‌ها» رنگ و بوی زیارت جامعه کبیره می‌گیرد

جشنواره «سرود نغمه‌ها» رنگ و بوی زیارت جامعه کبیره می‌گیرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: امسال نیز میزبان جشنواره سرود نغمه‌ها از سری برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت هستیم که با محور زیارت جامعه کبیره برگزار می‌شود.
کد خبر : 931557

محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز امسال میزبان جشنواره سرود نغمه‌ها از سری برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است، اظهار کرد:  با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره گسترش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و با توجه به هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی، چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقش بسزایی در کمرنگ کردن اثرات این هجمه‌ها داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره سرود نغمه‌ها در دوره‌های گذشته با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است، اضافه کرد: این جشنواره از سوی عموم مردم، مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. شاهد اجرای سرود‌های بسیار عالی در جشنواره سرود نغمه‌ها بوده‌ایم که امسال و در چهارمین جشنواره نیز با تقویت نقاط قوت آن، امیدواریم شاهد درخشش گروه‌های سرود بیشتر و باکیفیت بهتر باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس به بخش زیارت جامعه کبیره در جشنواره سرود نغمه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف این جشنواره تبلیغ، ترویج و تعمیق فرهنگ امامت و مهدویت و گسترش گفتمان تمدن نوین اسلامی است که در این دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با محور مضامین زیارت جامعه کبیره برگزار می‌شود و با تدابیر اتخاذشده، گروه‌های سرود در اجرا و متن حتماً از مضامین این زیارت مهم و مؤثر بهره خواهند برد.

قائدی با بیان اینکه فارس از استان‌هایی است که تعداد مراکز و واحد دانشگاهی بسیاری دارد، ادامه داد: با حضور نسل جوان به‌خصوص دانش‌آموزان و تبلیغات گسترده درون و برون دانشگاهی، شاهد حضور گسترده مخاطبان و علاقه‌مندان در جشنواره سرود نغمه‌ها خواهیم بود. جشنواره سرود نغمه‌ها در بخش دانش‌آموزی هم برگزار می‌شود. دانش‌آموز متعلق به آموزش و پرورش نیست؛ بلکه متعلق به حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی بوده و اعتقاد داریم دانش‌آموز امانتی در دستان ماست.

وی بیان کرد: اگر دنبال این هستیم که دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را تربیت و آینده خوبی را برای کشور ترسیم کنیم، لازمه‌ آن این است که همه پای‌ کار دانش‌آموز بیایند. یکی از کار‌هایی که می‌توان دانش‌آموزان را ترغیب کرد تا در این مسیر گام بردارند، حضور در چنین جشنواره‌هایی است. در جشنواره سرود نغمه‌ها اکثر مخاطبان را دانش‌آموزان مدارس سما تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس به حضور دانشجویان و کانون‌های دانشجویی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: با مشارکت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و فعال کردن کانون‌های دانشجویی و تشکل‌های اسلامی برای پیشبرد اهداف این جشنواره برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

قائدی مطرح کرد: نقش مؤثر کانون‌ها در راستای ترغیب دانشجویان به حضور و شرکت در این جشنواره در سه دوره قبلی برگزاری جشنواره سرود نغمه‌ها بسیار پررنگ بود. امیدواریم در این دوره از جشنواره نیز با فعال‌تر شدن کانون‌های فرهنگی دانشجویی و تشویق و ترغیب دانشجویان از سوی اعضای این کانون‌ها، حضور پررنگ‌تر گروه‌های سرود دانشجویی را شاهد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور چشمگیر مخاطبان در جشنواره سرود نغمه‌ها در آینده‌ای نزدیک، استان فارس به یکی از قطب‌های ترویج اندیشه‌های امامت و مهدویت در کشور تبدیل شود.

به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب