دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمود سالاری:

حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم آوری فضای نخبه پروری در عرصه هنر

حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم آوری فضای نخبه پروری در عرصه هنر
محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران از حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم کردن فضای نخبه‌پروری در عرصه هنر خبر داد.
کد خبر : 931536

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود سالاری عصر جمعه (۲۳ شهریور) در آیین اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران در بجنورد، گفت: جذابیت جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران تولید خلاقانه و آثار جذاب در زمان کوتاه است.

وی اظهار کرد: آینده کشور با هنرمندان خلاق رقم می‌خورد و در این زمینه پرورش جوانان خلاق در عرصه هنر اهمیت زیادی دارد.

سالاری با بیان اینکه در حوزه درام دو عامل قفل زمان و موقعیت دلیل جذابیت است و این عوامل در جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان وجود داشت، افزود: بخشی از جذابیت جشنواره نیز ارائه اثر خلاقانه در زمان کوتاه است که هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره تجسمی این فرصت را دارا بودند.

وی در خصوص خلق اثر در موقعیت نیز، خراسان شمالی را در زمره استان‌هایی دانست که موقعیت‌های خوبی برای خلق اثر در موقعیت در رشته‌هایی مانند عکاسی دارند.

سالاری همچنین از حمایت بنیاد ملی نخبگان و فراهم کردن فضای نخبه‌پروری در عرصه هنر خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این اتفاق در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران مشهود و مزیت نسبی کشور ما بوده است و ما مجدد پرچم‌دار فرهنگ، هنر، اخلاق و معنویت در منطقه و جهان باید باشیم.

وی در پایان گفت که حضور هنرمندان جوان در میان نخبگان اتفاق بسیار خوبی است که از سال‌های قبل باید رخ می‌داد. تنها علاقمندان رشته‌های مهندسی، علوم پایه و تجربی نخبه نیستند بلکه در هنرمندان نیز به دلیل خلاقیت در خلق اثر هنری نخبه وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب