دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1403 - 15:55
حجت‌الاسلام صفوی:

پیامبر اکرم(ص) برای ترویج خوش‌بینی و پرهیز از بدگویی در جامعه تلاش می‌کرد

پیامبر اکرم(ص) برای ترویج خوش‌بینی و پرهیز از بدگویی در جامعه تلاش می‌کرد
امام‌جمعه موقت رشت عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فارغ از جایگاه معلمی و تفسیر آیات همواره تلاش می‌کرد روح اعتماد، خوش‌بینی و پرهیز از بدگویی و بدبینی را در جامعه رواج دهد.
کد خبر : 931505

حجت‌الاسلام سید محمد‌حسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: بندگان خدا مأمور به گام برداشتن در مسیر هدایت الهی با نگاه به قله تکامل بشری یعنی خاتم‌الانبیاء و اهل‌بیت(ع) هستند.

وی به تعدادی از واجبات الهی طبق این سیره اشاره کرد و ادامه داد: تقوای الهی، مراقبت ویژه از نفس و تلاش برای جلب رضایت پروردگار از مهم‌ترین عناصر زندگانی بشر است که در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی تجلی می‌یابد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان عنوان کرد: یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عناصر، تربیت، سلوک، توجه و مراقبت از نفس ذیل نگاه دقیق ولیّ خدا است، همان امامی که حاضر است و اگرچه به‌حسب ظاهر قابل روئت نیست، اما همواره مراقب ما است همان‌طور که فرمودند؛ «همواره از احوال شما آگاه هستیم و برای شما دعا می‌کنیم و اگر این توجه نباشد زیر دست و پای دشمنان و گرگ‌های زمانه لِه خواهید شد.»

صفوی یادآور شد: این احساس حضور در محضر ولیّ خدا سبب خود‌مراقبتی، تزکیه و صیانت از نفس خواهد شد و حس انتظار را در انسان زنده نگه می‌دارد، چراکه امام عصر(عج) عین‌الله ناظره و چشم بینای خدا هستند و به تمام بندگان توجه دارند و حتی آنچه که از ذهن ما می‌گذرد را می‌دانند.

وی به فرمایش امام سجاد علیه‌السلام در توصیف مؤمنانِ معتقد و باورمند به حضور امام عصر(عج) اشاره و عنوان کرد: کسانی که در عصر غیبت حضور دارند و معتقد و منتظر به ظهور حضرت حجت هستند از اهل هر زمانی بالاترند، چراکه عقلانیت، فهم، ادراک و شناخت دقیقی دارند و غیبت امام برایشان همانند حضور امام است.

درد و رنج مسلمانان امام زمان(عج) را آزار می‌دهد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به خصوصیات مردمان عصر انتظار، بیان کرد: این افراد در واجبات فردی و اجتماعی از دیگران سبقت می‌گیرند و در ترک محرمات و مراقبت از نفس کوشا هستند، چراکه امام را حاضر و ناظر بر اعمال خود می‌دانند و تقوا پیشه می‌کنند.

صفوی افزود: در روز آغاز ولایت امام عصر(عج) باید برای ایشان دعا کنیم، چراکه آلام، درد و رنج مسلمانان ایشان را آزار می‌دهد؛ به‌خصوص ظلمی که بر مظلومان غزه روا داشته شده است.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا به سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) اشاره و مطرح کرد: در منزلت شخصیت این بانو همین بس که خدای متعال برای ایشان سلام ویژه می‌فرستد و در زمره چهار زن برتر جهان از جمله آسیه، مریم و حضرت زهرا سلام‌الله علیها قرار دارد و تمام برکات و نور عالم و حجج الهی از دامان این مادر نشئت گرفته شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا یادآور شد: ۲۷ شهریور، روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت شاعر گرانقدر محمد‌حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار است، آیت‌الله مرعشی نجفی در خواب دید که امام علی علیه‌السلام دستور داد که شهریار شعرت را بخوان و در محضر ایشان شعر را تقدیم کرد؛ وقتی این عالم بزرگوار خوابش را برای شهریار تعریف کرد، شهریار شروع به گریه کرد و گفت در همان لحظه در حال سرودن شعر بودم، بنابراین این رؤیای صادقه نشان از جایگاه این شاعر معنوی دارد که در قرآن نیز از این افراد به عنوان جنگجویان فی سبیل الله یا میدان‌داران جهاد تبیین نام برده شده است.

صفوی با اشاره به ویژگی‌های پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بیان کرد: پیامبر خدا (ص) فارغ از جایگاه معلمی و تفسیر آیات همواره تلاش می‌کرد تا روح اعتماد و خوش‌بینی و پرهیز از بدگویی و بدبینی را در جامعه رواج دهد.

امام جمعه موقت رشت خاطرنشان کرد: تقویت احساس مسئولیت، اخوت و برادری و اتحاد جامعه ایمانی نیز از جمله اقدامات پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب